جبار کوچکی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکل پرداخت حقوق حق التدریسیها، پرداخت نکردن سرانه واحدهای آموزشی، حمل و نقل دانش آموزان استثنایی و مدارس روستایی را بخش دیگری از مشکلاتی عنوان کرد که موجب شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی بار دیگر طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطرح کنند.
وی اظهار کرد: طرح استیضاح علی اصغر فانی به امضای حدود 50 نماینده مجلس رسیده و با هیات رییسه نیز در این خصوص وارد مذاکره شده اند.
این نماینده مجلس، اضافه کرد: هنوز استیضاح وزیر توسط هیات رییسه اعلام وصول نشده و عرف این است که ابتدا مذاکراتی صورت گیرد تا نمایندگان قانع شده و از استیضاح انصراف دهند و یا اینکه وزیر تعهداتی داده و در جهت برخی اصلاحات تلاش کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته است، گفت: کوتاهی در امور و تشدید مشکلات این وزارتخانه به دولت، مجلس و وزیر باز می گردد.
وی یادآور شد: مسائل مختلف باعث شده فرهنگیان به شدت نگران آینده شغلی باشند و نقطه مقابل آن است که آنها حداقل حقوق را دریافت می کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درعین حال تصریح کرد: در مجلس نیز مشکلی داریم که کمک های خوبی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده این در حالی است که حتی با بسیاری از پیشنهادهای ما برای بهبود وضعیت فرهنگیان و معلمان مخالفت می شود.
کوچکی نژاد توضیح داد: از جمله این موارد طرح رتبه بندی فرهنگیان بود که طرح دو فوریتی آن سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح و با مخالفت نمایندگان مواجه شد.
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش اکنون در وضعیت خوبی قرار ندارد و باید چاره ای اندیشید، گفت: صرفنظر از اینکه دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به رفع مشکلات این وزارتخانه داشته باشند، وزیر هم باید مسایل را مطرح کرده و حرف های خود را بزند.
این نماینده مجلس اضافه کرد: نمایندگان موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش معتقدند که وزیر به وظایف خود عمل نمی کند؛ به همین دلیل دست به استیضاح زده اند.
طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیشتر نیز مطرح شده بود و نمایندگان با جمع آوری امضا خواستار استیضاح بودند که این طرح مسکوت باقی ماند.