معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تشکیل ستاد مهر رمضان به منظور استقبال از مهر ماه و ماه مبارک رمضان از 21 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش سما، جعفر تشکری‌هاشمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به آنکه امسال بازگشایی مدارس با ماه مبارک رمضان همزمان شده است و از سوی دیگر به دلیل سهمیه بندی بنزین پیش بینی می‌شود از نیمه دوم شهریورماه تعداد سفرهای شهری و در پی آن ترافیک شهر تهران افزایش یابد، به همین دلیل طبق روال سال‌های گذشته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به تشکیل ستاد مهررمضان کرده است.

وی تصریح کرد: ستاد مهر رمضان با حضور دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری مانند راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش، معاونت خدمات شهری، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، آتش‌نشانی و اورژانس برگزار می شود و از 21 مرداد جلسات این ستاد در معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار خواهد شد.

تشکری‌هاشمی افزود: بر اساس رویکرد‌های اصلی ستاد مهر رمضان، پیش از آغاز مهرماه تجهیزات حمل ونقل عمومی با حداکثر توان آماده خدمات‌رسانی خواهد شد، مسافربرهای شخصی ثبت نام شده و خودروهای ون در خطوط تعیین شده ساماندهی و آغاز به کار می‌کنند، موانعی که در سطح معابر وجود دارد و سبب کند شدن حرکت خودروها هستند از سر راه برداشته خواهد شد و ایمنی معابر به خصوص ایمن سازی اطراف مدارس در دستور کار قرار می گیرد تا با شروع ماه رمضان و آغاز سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل مواجه باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین با آموزش و پروش در مورد عملکرد سرویس مدارس هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا از روز اول سال تحصیلی سرویس‌های مدارس فعالیت خود را آغاز کنند تا والدین مجبور نشوند فرزندانشان را به مدرسه برسانند و بر تعداد سفرهای غیر ضروری افزوده شود.

تشکری‌هاشمی گفت: یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش ترافیک مهرماه این است که شهروندان تهرانی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مهر رمضان تا پایان مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد گفت: سعی برآن است که از تمام ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی از نیمه دوم شهریور ماه استفاده شود و بر این اساس پیش از مهرماه اتوبوس‌هایی که به دلیل نقص فنی و نیاز به تعمیرات از رده خارج بودند دوباره به سیستم بر می‌گردند و اتوبوسرانی از اول مهرماه با 6 هزار اتوبوس به شهروندان تهرانی خدمات‌رسانی می‌کند.