گروه سیاسی: هیات فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو‌شنبه 15 مرداد به تهران می‌آید تا درباره مسایل فنی موضوع هسته‌ای ایران با مقامات سازمان انرژی اتمی‌مذاکره کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این هیات قرار است درباره تهیه دستورالعمل نحوه بازرسی‌ها از تأسیسات نطنز با مقامات ایرانی مذاکره کند.
بر اساس بیانیه آژانس که در پی اولین دور مذاکرات ایران و آژانس در تهران منتشر شد، ایران با نهایی کردن ترتیبات برای اجرای روش‌های پادمانی، از بازدید بازرسان آژانس از تأسیسات غنی‌سازی در نطنز موافقت کرده است.
تهیه دستورالعمل نحوه بازرسی‌ها و نظارت‌ها در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا گفته می‌شود که پس از تهیه دستورالعمل نحوه بازرسی‌ها از نطنز، برای سایر تأسیسات هسته‌ای از جمله تأسیسات فراوری اورانیوم اصفهان نیز دستورالعمل‌هایی در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان تهیه خواهد شد.
پیش از این نیز در تاریخ 8 مرداد ماه بازرسان آژانس از تأسیسات آب سنگین اراک بازدید کردند و قرار است گزارش این بازدید در نشست آتی شورای حکام منتشر شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته تصریح کرد که زمان انجام دور سوم مذاکرات ایران و آژانس با حضور معاونان لاریجانی و البرادعی بر اساس توافق قبلی، 29 مرداد خواهد بود.
6 روز در ایران
اما یک مقام ایرانی هم به رویترز گفت: تیم آژانس دوشنبه برای گفت‌وگوهای بیشتر وارد تهران خواهد شد و تا 6 روز در ایران خواهند ماند.
به گزارش ایسنا مقامات آژانس گفتند که تمرکز مذاکرات امروز، بر بهبود نظارت آژانس بر تأسیسات نطنز خواهد بود.  دیپلمات‌های حاضر در آژانس مدعی‌اند که بازرسان تاکنون از تصویر برداری از داخل سالن‌های سانتریفوژ نطنز منع شده‌اند، اگرچه قادر بوده‌اند بر هر آنچه که به داخل و خارج این مجموعه می‌رود، نظارت داشته باشند.