با وجود اينكه مراكز معاينه فني روزانه قادر به انجام معاينه فني 3000دستگاه موتور سيكلت هستند اما متأسفانه در 9ماهه سالجاري تنها 40دستگاه موتورسيكلت به مراكز معاينه فني پايتخت مراجعه كردهاند. وي افزود: متأسفانه ساخت موتورسيكلتها استاندارد نيست و ما شاهد تردد موتورسيكلتهايي در شهر هستيم كه از نظر ايمني در سطح پاييني قراردارند و بهدليل پايين بودن كيفيت، ميزان آلايندگي آنها بسيار بالاست.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو تصريح كرد: در حال حاضر 10خط براي معاينه فني موتورسيكلتها وجود دارد و اين مراكز در حالت عادي روزانه قادر به معاينه فني 3هزار دستگاه موتور سيكلت هستند. اما موتورسيكلتها خود را موظف نميدانند كه به مراكز معاينه فني مراجعه كنند، ازاينرو در سال92 ميزان مراجعه موتورسيكلتها به مراكز معاينه فني تنها حدود 281دستگاه ودر 9ماه ابتداي سالجاري تنها تعداد 40دستگاه به مراكز مراجعه كردهاند. آذروش ادامه داد: با وجود اينكه بخش عمده آلودگي هوا و آلودگي صوتي تهران ناشي از تردد موتورسيكلتها در شهر است و در قانون نيز تأكيد شده كه تمام وسايل نقليه موظف به دريافت برگه معاينه فني هستند، ولي مالكان موتورسيكلتها قانون را جدي نميگيرند و بدون داشتن برگه معاينه فني در شهر تردد ميكنند.