به گزارش ایسنا، مجموع هزینههای انجام شده برای برپایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، دو میلیارد و 394 میلیون و 600 هزار تومان و درآمد حاصل از اجاره غرفههای نمایشگاه نیز 566 میلیون تومان اعلام شده است.
حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش و با هدف شفاف سازی و ایجاد مطالبه عمومی برای پیگیری نحوه هزینه کرد بودجههای دولتی در امور مختلف، وعده انتشار لیست هزینههای نمایشگاه بیستم مطبوعات را داده بود.
به اعتقاد دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شفاف سازی در نهادهای کشور و ارائه لیست اقدامات و هزینه های انجام شده، ضمن ایجاد زمینه برای نقد و بررسی افکار عمومی عامل موثری برای ارتقای سلامت اداری است و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور ویژه معاونت مطبوعاتی همچون یک سال گذشته با انتشار جداول و لیستهای مختلفی چون «یارانه مطبوعات، آگهی های دولتی، یارانه بیمه خبرنگاران و...» باید پیشگام باشد.
هزینه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات (سال 1391) 5 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام شده که 285 میلیون نیز به عنوان درآمد اجاره بهای غرفهها ثبت شده است.
بر اساس اطلاعات جدول «شرح هزینههای بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها / 1393» که در وبگاه معاونت مطبوعاتی منتشرشده، جزئیات این هزینهها به این شرح است:
اجاره مصلی بزرگ تهران 702 میلیون و 400 هزار تومان
غرفهبندی با سازههای پیش ساخته 187 میلیون و 200 هزار تومان
اجرا و نظارت نقشهکشی و جانمایی غرفهها 15 میلیون و 600 هزار تومان
خدمات برق، مخابرات و خطوط ثابت تلفن 48 میلیون و 800 هزار تومان
تأمین اینترنت و خرید پهنای باند از مخابرات و امور فناوری اطلاعات 73 میلیون و 200 هزار تومان
خرید گازوئیل برای سیستم مرکزی گرمایش مصلی 59 میلیون و 300 هزار تومان
نیروهای خدماتی و امور نظافتی 49 میلیون و 600 هزار تومان
پذیرایی و خدمات مربوط به بازدیدکنندگان/ تغذیه کل نیروهای انسانی دست اندرکار 75 میلیون تومان
حمل و نقل و تأمین ون و اتوبوس (ترابری عمومی) 16 میلیون و 400 هزار تومان
بیمه مسئولیت و آتشسوزی 12 میلیون و 400 هزار تومان
آتشنشانی، اورژانس و فوریتهای پزشکی 15 میلیون تومان
نیروی انتظامی 40 میلیون تومان
ساخت میادین ستادی، اطلاعرسانی و استراحتگاهها و چاپ تابلوهای غرفهها 29 میلیون و 500 هزار تومان
اجاره تجهیزات نمایشگاهی مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران 63 میلیون و 800 هزار تومان
مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران 100 میلیون و 700 هزار تومان
موسسه نشرآوران 38 میلیون و 800 هزار تومان
هزینه بخش بینالملل و میهمانان خارجی 41 میلیون تومان
نیروی انسانی، اجرایی و ستادی (265 نفر) 294 میلیون و 900 هزار تومان
مساعدت به استانها برای حضور در نمایشگاه 161 میلیون و 500 هزار تومان
برگزاری نشستها، کارگاهها، پروژههای نظرسنجی و تحلیل دادهها 43 میلیون و 800 هزار تومان
تبلیغات محیطی شهری، شبستان، محوطه مصلی و چاپ کلیه بنرهای اطلاع رسانی 47 میلیون تومان
طراحی و چاپ پوسترها و بروشورها و سایر امور چاپی 25 میلیون و 300 هزار تومان
افتتاحیه و اختتامیه 24 میلیون و 600 هزار تومان
محصولات فرهنگی تخصصی برای توزیع رایگان 43 میلیون و 700 هزار تومان
طراحی و اجرای نرمافزار سایت نمایشگاه و سامانههای مرتبط 19 میلیون تومان
اطلاعرسانی، مستندسازی، تبلیغات غیرمحیطی 46 میلیون و 900 هزار تومان
ویژهنامههای روزانه (روزنامهها) 28 میلیون تومان
نمایشگاه عکس بینالمللی غزه (با احتساب خرید عکس از عکاسان غیر ایرانی) 51 میلیون و 200 هزار تومان
نمایشگاه دوسالانه عکس ورزشی 10 میلیون تومان
پشتیبانی و تدارکات 30 میلیون تومان
جمع کل دو میلیارد و 394 میلیون و 600 هزار تومان