تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵

همشهری آنلاین: منابع امنیتی اعلام کردند در پی انفجاری که در خارج از دانشکده پلیس در پایتخت یمن رخ داد، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده و یا مجروح شده‌اند.

براساس گزارش BBC، گزارش‌ها حاكي از اين هستند كه صبح روز چهارشنبه، هفتم ژانويه 2015 خودرويي بمب‌گذاري شده در نزديكي گروهي از دانشجويان دانشكده پليس در شهر صنعا منفجر شده‌است، اما اين گزارش‌ها هنوز تاييد نشده‌اند.

شاهدان مي‌گويند صداي اين انفجار از سرتاسر شهر شنيده شده‌ و سرتاسر محوطه دانشكده را دودي غليظ فراگرفته‌است.

رويترز نيز گزارش مي‌دهد تصاويري كه پس از اين رويداد در توئيتر منتشر شده خودرويي از هم پاشيده را نشان مي‌دهند كه بدن خونين افراد در اطراف آن پراكنده‌اند، اما هنوز صحت اين تصاوير تاييد نشده‌اند.

امنيت يمن از آغاز شورش‌هاي سال 2011 كه منجر به تغيير دولت و ايجاد شكاف در ارتش شد، بسيار متزلزل شده‌است و گروه القاعده در شبه‌جزيره عربي (AQAP) در اين منطقه بمب‌گذاري‌ها و حملات زيادي انجام داده‌است. كشورهاي غربي و عربي نگرانند ناپايداري بيشتر موجب تضعيف دولت يمن شده و فضاي بيشتري براي انجام حملات تروريستي AQAP در خارج از مرزهاي يمن فراهم شود.

در اول ژانويه 2015 نيز بمب‌گذاري انتحاري در مركزي فرهنگي در مركز شهر ايب در يمن جان 26 نفر را گرفت، حمله‌اي كه به نظر شبه‌نظاميان هوثي را هدف قرار داده‌بود.