براساس گزارش NBC، اين شركت اعلام كرده ميزان استفاده كاربران از اپليكيشنها 76 درصد افزايش يافتهاست، روندي كه پشتوانه اصلي آن افزايش تعداد اسمارتفونها در جهان است.
اين به آن معني نيست كه كاربران پول بيشتري را صرف خريد آنلاين ميكنند، بلكه به آن معني است كه اپليكيشنهاي خريد آنلاين را بيشتر باز كرده و زيرورو ميكنند. ساعات نهار و پس از شام زماني است كه كاربران بيشترين ميزان مراجعه به اين اپليكيشنها را دارند.
استفاده از اپليكيشنهاي خدماتي و توليدي كه اپليكيشنهاي مايكروسافت در ميان آنها پيشگام هستند نيز دوبرابر شدهاست و پس از آنها اپليكيشنهاي ارسال پيام و تندرستي و در نهايت جهانگردي قرار گرفتهاند.
استفاده از اپليكيشنهاي ديگر دسته بنديها از قبيل بازي و موسيقي رشد چنداني نداشتهاست، شايد به اين دليل كه اين اپليكيشنها همواره از محبوبيت زيادي برخوردار بودهاند.