همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت حمایت از اختراعات سبز در کشور گفت: آیین‌نامه حمایت از اختراعات سبز به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمید راشدی در جلسه بررسی مراحل ثبت و بررسی اختراعات سبز، با بیان این که از اختراعات سبز در کشور حمایت می‌شود، افزود: آیین‌نامه نحوه حمایت از دستگاه‌ها برای داشتن اختراعات سبز تهیه و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

‌وی اظهار کرد: قرار است یک روز در سال به عنوان "اختراعات سبز نامگذاری" شود تا در آن روز از برترین‌های این اختراعات تجلیل شود.

مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی امکان حمایت و تجاری‌سازی اختراعات سبز به عنوان یکی از راهکارهای موثر در رفع معضلات محیط زیستی فراهم می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در این جلسه بر تسریع در مراحل ثبت و بررسی اختراعات سبز در اداره کل مالکیت صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید و مقرر شد موضوعات اولویت‌دار محیط زیست مشخص شود تا از اختراعات در آن حوزه‌ها حمایت شود.

این نشست به منظور حمایت از اختراعات سبز با حضور مدیر کل دفتر پژوهش و توسعه فناوری‌های سازمان حفاظت محیط زیست، رییس اداره مالکیت صنعتی قوه قضاییه، مدیر کل توسعه مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.