همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گروه‌های تروریستی موجود در منطقه با وجود جنایات متعددی که انجام می‌دهند در پی ایجاد تفرقه نیز هستند و این دو اقدام را توامان با یکدیگر انجام می‌دهند.

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سئوال که منشاء گروهک‌های تکفیری تروریستی منطقه چیست، اظهار داشت: امروز آمریکا از اینکه بتواند با مسلمان‌ها رو در رو شود، عاجز است و با توجه به اینکه زهر و تلخی جنگ رو در رو با مسلمان را نیز در منطقه چشیده است رو به مزدورانی آورده که با سازماندهی و کمک به آن‌ها بتواند انتقام خود را از مسلمانان بگیرد و بین مسلمان تفرقه ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: منشا شکل‌گیری این گروه‌های تروریستی، ‌انگلیس و آمریکا هستند که می‌خواهند ناتوانی خود را از این طریق جبران کنند و این گروهک‌ها با وجود جنایات متعددی که انجام می‌دهند در پی ایجاد تفرقه نیز هستند و این دو اقدام را توامان با یکدیگر انجام می‌دهند.

سردار نقدی در مورد اینکه سرانجام این گروهک‌ها در منطقه چه می‌شود، گفت: مردم این گروهک‌های تروریستی را نپذیرفتند زیرا تلاش آنها جذب حمایت مردم از خود بود اما حوادث سوریه و شرکت پرشور مردم سوریه در انتخابات این کشور، حوادث عراق و عقب‌نشینی‌ها گسترده آنها نشان داد که نتوانستند مردم را فریب بدهد و مشخص شد که توده‌های مردم با آنها همراه نیستند.

وی با بیان اینکه گروهی که قصد مبارزه دارد باید پایگاه مردمی داشته باشد و گروهک‌های تروریستی به شدت فاقد این خصوصیت هستند، گفت: گروهی که صرفاً با اتکا به تجهیز خارجی‌ها و کمک‌های مالی و تسلیحاتی ابر‌قدرت‌ها سرپا باشد و همراهی توده مردم را نداشته باشد عاقبتی جز نابودی در انتظار آن نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌ها برای تولید بیشتر است و نه صرفا مصرف کمتر؛ البته مسئله پرهیز از اسراف جزو اصول اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد مولد نیز کاربرد دارد.

سردار نقدی عنوان کرد: در حال حاضر اگر تنها شرکت نفت ما کالاهایی را که وارد می‌کند در داخل تولید کند یا به سبد داخلی سفارش دهد چند صدهزار شغل ایجاد می‌شود و اگر به‌جای خام فروشی نفت آن را تبدیل به محصولات تمام شده کرده و آن را بفروشیم بطور کل می‌توان گفت مشکل بیکاری در جامعه حل می‌شود.