همشهری آنلاین: کارگردان نمایش «پپرونی» با اشاره به تلاش برای اجرای اثری هایپررئالیسم و ارائه دکور ی چرخشی روی صحنه در صورت فراهم شدن شرایط این نمایش را اثری در رابطه با رازهای پنهانی زوجی جوان معرفی کرد.

به گزارش مهر؛ مسعود طیبی کارگردان تئاتر که با نمایش «پپرونی» در بخش تازه های تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره آماده سازی این اثر نمایشی گفت: نمایش «پپرونی» نوشته سپیده خمسه نژاد است و در زمره آثار رئالیسم اجتماعی قرار می گیرد. در حال حاضر مشغول تمرین های نهایی کار هستیم تا با اعمال برخی تغییرات و روتوش نهایی نمایش برای حضور در جشنواره آماده شود.

وی ادامه داد: تلاش دارم این نمایش را به شیوه هایپررئالیسم به صحنه ببرم. هایپررئالیسم بیشتر در نقاشی نمود دارد و به معنای از بین رفتن مرز بین حقیقت و واقعیت و نمایش حقیقت مطلق روی صحنه یا بوم نقاشی است. در حقیقت، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که توسط هنرمندان هایپررئالیسم خلق می شوند تفاوتی با عکس‌های وضوح بالا ندارند. امیدوارم با توجه به شرایط، در ارائه این شیوه موفق باشم وگرنه کار در حد یک اثر رئالیستی صرف به مخاطب ارائه می شود.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی به دغدغه ها و مشکلات زوج های جوان می پردازد. در نمایش «پپرونی» ماجرای زندگی زوجی به تصویر کشیده می شود که در حال اسباب کشی به خانه ای بزرگ تر هستند و در این بین دو نفر از دوستانشان نیز به کمک آنها آمده اند. در جریان این اسباب کشی مسایلی ناگفته از زندگی این زوج بازگو می شود. در حقیقت در خلال داستان شاهد این مسئله هستیم که آدم ها تصویر دیگری از خود به دیگران نشان می دهند و همه رازهایی برای پنهان کردن دارند. آدم های داستان پا را فراتر از خط قرمزها گذاشته اند و هرکدام به نوعی به هم خیانت کرده اند.

طیبی درباره طراحی صحنه نمایش توضیح داد: اگر شرایط فراهم شود نمایش با طراحی صحنه ای متفاوت به جشنواره می آید. دکور نمایش به شکل یک خانه کامل در ابعاد 6 در 12 طراحی شده که روی موتوری چرخشی قرار دارد و نمای خانه را به شکل 360 درجه به مخاطب ارائه می کند. درحقیقت تماشاگر در این صحنه می تواند همچون یک فیلم سینمایی از زوایای مختلف افراد خانه را در این دکور ببیند.

کارگردان نمایش «خداحافظی نکن» ادامه داد: البته اجرای این دکور منوط به در اختیار داشتن کمک هزینه و امکانات است که امیدوارم مهیا شود چون در غیر این صورت نمی توانیم این دکور سنگین را به جشنواره برسانیم و در نهایت مجبور می شویم در دکور یک خانه ایستا کار را به صحنه ببریم. این نمایش تنها مناسب اجرا در سالن چهارسو تئاتر شهر است. این نکته را به دبیرخانه جشنواره هم اعلام کرده ام که امیدوارم نهایتا مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: مسعود میرطاهری، شیوا مکی‌نیان، مسیح کاظمی و بهروز کاظمی بازیگران این نمایش‌ هستند. خوشبختانه گروهی همراه در این نمایش در کنارم هستند. متاسفانه وقتی تضمینی برای اجرای عمومی نمایش ها وجود ندارد جشنواره تنها جایی است که یک گروه نمایشی می تواند خودش را نشان دهد. امیدوارم این نمایش نیز بتواند رضایت مخاطب را در جشنواره تئاتر فجر به دست آورد.

طیبی کارگردانی آثاری چون «آهنگ های شکلاتی»، «خداحافظی نکن»، «ازدواج بر برج ایفل»، «کاکتوس»، «دکه‌ بین راه» و ... را در کارنامه دارد.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می‌شود.