همشهری آنلاین: دانشجویان و پژوهشگران در قالب همایش "شیمی سبز" با آخرین یافته‌ها و تحقیقات نوین در زمینه‌های گوناگون و به منظور جلوگیری از تخریب‌های محیط زیست آشنا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، به دلیل اهمیت روز افزون مسایل زیست محیطی در زمینه‌های مختلف ضرورت دارد تا محققان و دانشجویان با همفکری یکدیگر با آخرین یافته‌های زیست محیطی دنیا آشنا شوند.

بر این اساس گروه شیمی واحد دانشگاهی یادگار امام خمینی (ره) با همکاری کمیسیون ملی یونسکو و به منظور همیاری و تبادل نظر با صنایع مختلف، دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌های مرتبط در زمینه محیط زیست همایش" شیمی سبز" را 6 و 7 اسفند ماه سال برگزار می‌کند.

نانو زیست فناوری، حسگرها و بیوحسگرها، الکتروشیمی و بیوالکتروشیمی، کاتالیزورها، نانوکاتالیزورها، بیونانوکاتالیزورها و بازیافت آن‌ها، سنتز و ارائه روش‌های نوین جهت تهیه ترکیب‌های زیست سازگار، شیمی محاسباتی، مدل‌سازی و کمومتری جهت پیش‌بینی مخرب‌های زیست محیطی و ابداع روش‌هایی جهت جلوگیری از آنها، آلاینده‌های نفتی و پالایش آن در آب و خاک و روش‌های نوین در تشخیص انواع آلودگی در آب، هوا و خاک برخی از محورهای این همایش است.

روش‌های نوین جداسازی و حذف آلودگی‌ها از پساب‌ها و محیط زیست، روش‌های نوین بازیافت پسماندها به منظور استفاده مجدد با حفظ ایمنی زیستی، فناوری‌های نوین در پالایش محیط زیست (آب، خاک و هوا) همگام با ایمنی زیستی، روش‌ها و فناوری‌های نوین در حذف مناسب و یا بازیافت پسماندهای صنعتی و هسته‌ای، بررسی و معرفی فرآیندهای شیمیایی سازگار با محیط زیست در راستای توسعه پایدار و مدیریت شهری دوستدار محیط زیست، منابع انرژی‌های نو در واکنش‌های شیمیایی همگام با توسعه پایدار و تبدیل و ذخیره انرژی از طریق واکنش‌های شیمیایی یا الکتروشیمیایی از دیگر محورهای این همایش است.

همچنین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش شیمی سبز تا 30 دی ماه تمدید شد.