همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تأسیس بنیاد بین‌المللی قرآن کریم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تشکیل این بنیاد، رویداد بزرگ سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود و این بنیاد، طرف نهادهای قرآنی کشور برای فعالیت در خارج از کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید محمدحسین هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: معاونت های پژوهشی و آموزشی، بین‌الملل و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اقدامات مختلفی در زمینه قرآن و فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند که برای نمونه می‌توان از برگزاری هفته‌های قرآنی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآن در کشورهای مختلف توسط معاونت فرهنگی این سازمان نام برد.

وی افزود: همچنین معاونت پژوهشی و آموزشی، بحث آموزش و پژوهش در این حوزه را دنبال می‌کند و معاونت بین‌الملل هم مرکزی به نام مرکز تبلیغ دارد که اعزام قاری و مبلغ به کشورها را در دستور کارش قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: این فعالیت‌ها به نوعی پراکنده بودند و برای ایجاد هماهنگی و همچنین تمرکز دادن به فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به زودی، بنیاد بین‌المللی قرآن کریم، در معاونت فرهنگی این سازمان، راه‌اندازی خواهد شد.