به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، آكادمي اسكار تصميم گرفته كه از نظر انجمن تهيهكنندگان آمريكا پيروي كند و نقش كليدي دو تهیه کننده فيلم «پسربچگی» را به عنوان تهيهكنندگي به رسميت نشناسد. این تصمیم ضربهاي بزرگ به اميدهاي جان اشلاس از كمپاني سينتيك مديا و جاناتان سرينگ رييس كمپاني آيافسي فيلمز وارد کرد که تهیه کنندگان این فیلم تحسین شده هستند.
به اين ترتيب اگر اين فيلم - كه به عنوان بهترين فيلم درام جوايز گلدن گلوب نيز انتخاب شد - موفق به دريافت جايزه اسكار در روز بيست و دوم ماه فوريه شود، اشلاس و سرينگ بايد روي صندليهاي خود بنشينند و به جاي آنها ريچارد لينكليتر و كتلين ساترلند كه به عنوان مدير تهيه وارد پروژه شده بود براي دريافت جايزه روي صحنه بروند.
سخنگوي آكادمي اعلام نكرد كه وضعيت دقيق تهيهكنندگي اين فيلم در حال حاضر چطور است، اما اگر همانطور كه انتظار ميرود در روز پانزدهم ماه ژانويه «بچگی» براي دريافت جايزه بهترين فيلم سال در مراسم اسكار نامزد شود، آكادمي نظر خود را رسما اعلام خواهد كرد.
جايزه بهترين فيلم اسكار به تهيهكنندگان يك فيلم سينمايي اهدا ميشود، اما قوانين آكادمي به جاي اينكه به سادگي از نامهاي تهيهكنندگان در تيتراژ فيلم پيروي كنند، خودشان تعيين ميكنند كه آيا تهيهكنندگان هر فيلم واقعا استحقاق دريافت اين لقب را دارند يا خير.
اشلاس كه وكيل درازمدت لينكليتر بوده و همچنين سرينگ از اولين حاميان ساخت فيلم «بچگی» بودند؛ پروژهاي كه كامل كردنش 13 سال به طول انجاميد. لينكليتر اولين بار درباره ايدهاي كه خود آن را «پروژه 12 ساله» مينامد در ماه سپتامبر سال 2001 با اين دو نفر صحبت كرد. هر دو نفر به سرعت از اين پروژه حمايت كردند و كمپاني سرينگ سالي 200 هزار دلار به مدت 12 سال براي تامين سرمايه اين فيلم فراهم كرد و اشلاس هم تداركات ويژه لازم براي اين فيلم را راهاندازي كرد.
اين تصميم بعضي از تهيهكنندگان كه در ساخت فيلم حضور نداشتهاند را نيز خشمگين كرده و به گفته آنها اشلاس و سرينگ براي نقشي حياتي که در ساخت پروژهاي كاملا خاص و غيرعادي كه تنها براي سه يا چهار روز در هر سال فيلمبرداري ميشد مستحق دريافت عنوان تهيهكننده هستند، حتي اگر اين مسئله با كتاب قوانين همخواني نداشته باشد.
به گفته ونس ون پتن مدير اجرايي ملي انجمن تهيهكنندگان، اين انجمن افرادي را رسما به عنوان تهيهكننده ميشناسد كه در طي تمام پروسه تهيه فيلم از جمله توسعه فيلمنامه، انتخاب بازيگران، آمادهسازي، فيلمبرداري و حضور در صحنه شركت داشته باشند. آكادمي اسكار هم معمولا از تصميمهاي انجمن تهيهكنندگان حمايت ميكند.