همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از ۴ خطه کردن راه آهن تهران، کرج و قزوین خبر داد. عباس آخوندی پنجشنبه ۲۵ دی در شهرستان ساوجبلاغ گفت:

یکی از اصلی ترین مسایل حمل و نقل بین هشتگرد؛ کرج، تهران و قزوین که می‌تواند عمده بار ترافیکی موجود در بزرگراه را کاهش بدهد حمل و نقل ریلی است.

آخوندی افزود در کوتاه مدت توانستیم ایستگاه هشتگرد را فعال کنیم و با اختصاص 4 رام قطار با استقبال خوبی مواجه شدیم و با افزایش مسافر این ظرفیت را دو چندان خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن تهران؛ کرج و قزوین 4 خطه می‌شود تا حجم انبوه مسافران را از طریق ریل باس‌های موجود جابجا کند و ترافیک اتوبان را کاهش دهد

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گام دوم هدفمان این است که ایستگاه‌های کرج به گلشهر و از جنوب به شمال و ایستگاه شهر هشتگرد قدیم را به شهر جدید وصل کنیم.

وی از هزینه 261 میلیارد تومانی ساخت مترو در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت برای تکمیل این طرح 184 میلیارد تومان دیگر نیاز است که با تامین اعتبار پیش بینی می شود شهریور سال 94 به بهره برداری برسد .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی در محدوده مسکن مهر استان البرز به ویژه شهر جدید هشتگردگفت:‌ از 113 هزار واحد مسکونی مهراستان حدود 52 هزار واحد ها آنها در شهر جدید هشتگرد احداث یا دردست تکمیل است .

آخوندی همچنین از ایستگاه راه آهن شهرهشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ که به تازگی راه اندازی شد بازدید کرد.