همشهری آنلاین: پرونده دور مقدماتی لیگ ملی با صدرنشینی مهرام، دومی دانشگاه آزاد، سومی پتروشیمی بندرامام و چهارمی فولاد هفت الماس قزوین به عنوان چهار تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی بسته شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، زیباترین بازی این هفته، همانطور که تصور می‌شد جدال دو مدعی اصلی لیگ، مهرام و پتروشیمی بندرامام بود. این بازی به واسطه تعیین صدرنشین از هیجان و حساسیت بالایی بر خوردار بود.
با سوت شروع بازی، آرمان زنگنه اولین توپ را وارد سبد پتروشیمی بندرامام کرد و در ادمه نیز مهرامی‌ها دو امتیاز دیگر به دست اوردند. در این دقایق بهنام یخچالی با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف را به عدد دو رساند، با این وجود برتری تیم مهرام ادامه داشت و در نهایت نیز سعید داورپناه، یکی از بهترین بازیکنان این دیدار با یک پرتاب سه امتیازی مهرام را با نتیجه 34 بر 25 در نیمه نخست به برتری رساند.

در کوارتر سوم هم پتروشیمی بندرامام نتواست بازی را از دست مهرام بگیرد و با اختلاف بسیار کم در تعقیب حریف بود، اما بازیکنان سرعتی و فرصت‌طلب تیم پایتخت با پرتاب‌های سه امتیازی و نفوذهای خود در پایان کوارتر سوم با نتیجه 51 بر 41 برتری مهرام را حفظ کردند.

زیبایی این دیدار در کوارتر پایانی به اوج رسید، به نحوی که حامد آفاق ابتدا اختلاف بازی را به دو امتیاز رساند و این فرصت در اختیار جمشیدی قرار گرفت تا در یک دقیقه پایانی با دو پرتابی که به دست آورد، بازی را به تساوی بکشاند، اما او با یک پرتاب موفق نتوانست به برتری مهرامی‌ها پایان دهد و در ثانیه‌های آخر نیز اوشین ساهاکیان، آرمان زنگنه و سجاد مشایخی با امتیازآوری خود پیروزی با ارزشی برای مهرام رقم زدند. مهرام با برتری در نتیجه 71 بر 66 دور مقدماتی را با صدرنشینی به پایان برد.


فولاد هفت الماس قزوین در دیدار پایانی خود به دلیل محرومیت مجبور بودند بدون حضور تماشاگر مقابل شهرداری گرگان به میدان بروند. بازیکنان تیم قزوین که در صورت کسب پیروزی صعودشان به مرحله نیمه نهایی قطعی می‌شد، مقابل میهمان خود با نتیجه 82 بر 68 تن به شکست دادند، با این وجود بر اساس معدل بهتر به عنوان تیم چهارم، حریف مهرام در دور نیمه نهایی شدند.


تیم پالایش نفت آبادان و صنایع پتروشیمی ماهشهر در آخرین بازی دور مقدماتی مقابل هم به میدان رفتند. در این دیدار بازیکنان تیم پالایش نفت آبادان مانند بازی دور رفت موفق شدند با نتیجه 65 بر 54 به برتری برسند و با کسب عنوان پنجمی رقابت‌های لیگ ملی را به پایان ببرند.


تیم دانشگاه آزاد اسلامی که صعودش به مرحله نیمه نهایی مسجل شده بود، میزبان ثامن مشهد بود. با وجود این که نتیجه این دیدار تغییری در جایگاه هشتمي تیم ثامن مشهد ایجاد نمی‌کرد، اين بسیار جنگنده و باانگیزه مقابل دانشگاه ظاهر شد، اما در نهایت با نتیجه نزدیک 65 بر 62 مغلوب مبزان خود شد. تیم دانشگاه آزاد با این برتری و قرار گرفتن در رده دوم جدول، باید در دور نیمه نهایی مقابل پتروشیی بندر امام به میدان برود.