همشهری آنلاین: مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور در استان‌های واقع در جنوب بارندگی آغاز شده و به تدریج گستره بارش‌ها به شرق و سپس شمال‌شرق و مرکز کشیده می‌شود.

به گفته وی، امروز (یکشنبه 28 دي) بارش در مناطق ذکر شده تشدید شده، سپس دوشنبه این سامانه به مناطق جنوب‌شرق گسترده می‌شود و به‌تدریج اواخر وقت سه شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شدت بارش‌ها یکشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس، و دوشنبه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی با بیان این که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود، گفت: امروز با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش در این مناطق به ویژه غرب سواحل تشدید می‌شود، یکشنبه نیز بارش در سواحل خزر ادامه داشته و به تدریج دوشنبه بارش در سواحل قطع می‌شود.  یکشنبه برای شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما دراین روز -1 و 8 درجه سانتیگراد خواهد بود. سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 0 و 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.