تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱

همشهری آنلاین: کارگردان فیلم سینمایی «روز مبادا» گفت: سکانس های جذابی در این فیلم وجود دارد که با طنز خاصی همراه است. تماشاگر، به خصوص خانم‌ها با دیدن این فیلم خود را در آن پیدا می‌کنند و قطعا چند سکانس از فیلم را مانند زندگی خود می‌بینند.

به گزارش فارس؛  در ابتدای این مراسم فائزه عزیزخانی درباره بازی مادرش به عنوان شخصیت اصلی و همکاری دیگر اعضای خانواده‌اش در این فیلم تصریح کرد: معتقدم خانواده با استعدادی دارم. اگر از آنها دعوت به کار کردم برای این بود که فضای فیلمنامه این‌گونه طلب می‌کرد.

وی افزود: ایده اصلی فیلمنامه برآمده از مجموعه داستانی است که خودم چند سال پیش نوشتم. «روز مبادا» هم برگرفته از آخرین داستان کوتاه این مجموعه است که زمان نوشتنش متوجه شدم پتانسیل لازم را برای تبدیل به فیلمنامه دارد.

در ادامه احمدی با اشاره به تهیه‌کنندگی مشترک او با نگار اسکندرفر در این فیلم گفت: مدتی پیش خانم اسکندرفر که سرمایه‌گذاری فیلم قبلی‌ام را بر عهده داشت به من پیشنهاد داد تهیه‌کنندگی یکی از شاگردان آقای کیارستمی را بر عهده بگیرم. من هم پس از خواندن فلیمنامه با میل پذیرفتم. چرا که متوجه شدم این کارگردان می‌داند چه می‌خواهد و این مهم‌ترین موهبت برای یک تهیه‌کننده است.

تهیه‌کننده «روز مبادا» افزود: این فیلم فضای رئالی دارد که با وجود خاص و ویژه بودن، مخاطب عام هم آن را می‌پسندد. نقش آفرینی خانم کاشی بسیار دلنشین است و هدیه تهرانی هم که به عنوان یک کاراکتر واقعی در فیلم حضور دارد که بسیار شیرین و جذاب بازی کرده است.

شیرین آقارضا کاشی بازیگر نقش اصلی «روز مبادا» که بازی در اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را در فیلم دخترش تجربه کرده است، خود را نابازیگر معرفی کرد و گفت: خودم را هنرپیشه نمی‌بینم. فقط خواستم در این فیلم با دخترم همکاری کنم. البته پیش از این در چند فیلم کوتاهش هم بازی کرده ام.

وی افزود: ابتدا فکر می‌کردم بازیگری کار فوق‌العاده سختی است، اما بعد از تجربه کردن متوجه شدم دنیای پیچیده و زیبایی است. نقش من در «روز مبادا» شبیه زندگی خیلی از خانم هاست و احساس می کنم زنان با این فیلم ارتباط خوبی برقرار می کنند.

در ادامه این مراسم گراکوهی در خصوص مشکلات مراحل صدابرداری این فیلم گفت: «روز مبادا» لوکیشن های زیادی از زندگی روزمره در فضاهای داخلی و خارجی داشت که باید به تصویر کشیده می شد. از طرفی دیگر کم پرسوناژ هم نبود.
وی ادامه داد: دوربین روی دست هم که معضلات خودش را برای صدابرداری ایجاد می کرد و نمی‌توانستیم از بوم استفاده کنیم. ما چاره‌ای جز به کارگیری میکروفن بر روی لباس‌های بازیگران نداشتیم که این امر کار را تا حدی هم برای بازیگر و هم برای صدابردار سخت می کرد.

احمدی در بخش دیگری از این مراسم گفت: از میان فیلم‌هایی که تا به حال کار کردم فقط در یکی از آنها از سوپراستار استفاده کردم و فیلم را برای گیشه ساختم.

وی افزود: ترجیح می‌دهم فیلم‌های فرهنگی‌تری به مخاطب ارائه دهم. «روز مبادا» هم که فیلم ویژه‌ای است به کمک هنر و تجربه که اتفاق خوب ما در سال جاری است، به خوبی دیده خواهد شد. سکانس های جذابی در این فیلم وجود دارد که با طنز خاصی همراه است. تماشاگر، به خصوص خانم‌ها با دیدن این فیلم خود را در آن پیدا می‌کنند و قطعا چند سکانس از فیلم را مانند زندگی خود می‌بینند.

عزیزخانی در خصوص مشاوره کیارستمی به او در این پروژه اظهار کرد: پس از طی دوره ورکشاپ فیلمنامه را نوشتم و به او ارائه دادم. آقای کیارستمی هم تشویقم کرد که روز مبادا را بسازم و در این راستا از من حمایت‌های ویژه‌ای کرد. او به دلیل موقعیتش نمی‌توانست مدام در کنار من حضور داشته باشد اما بالاتر از حد تصورم هر وقت که به او نیاز داشتم به من یاری رساند.

در ادامه این مراسم پرویز آبنار عنوان کرد: مدتی پیش فیلم را در منزل خرقه‌پوش دیدم و به نظرم آمد که فیلم جالبی باشد و از بازی‌های خوبی برخوردار است. پس از پیشنهاد برای صداگذاری کار را پذیرفتم.

وی افزود: ویژگی اصلی فیلم این است که مرز بین تخیل و واقعیت را طی می‌کند. این امر نشات گرفته از استعداد خاص عزیزخانی است که باعث شده روز مبادا میان فیلم‌های امسال یک استثنا باشد.

در پایان این مراسم کارگردان «روز مبادا» جمله ««دوسِت دارم» طریقه‌ مصرف سه بار در روز، بعد از صبحانه، ناهار، شام» را شعار تبلیغاتی این فیلم معرفی کرد و از پوستر این فیلم توسط احمدی رونمایی شد.