همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) گفت: برای حضور در دریاهای آزاد و اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا وظایف سنگینی بر دوش مجموعه این نیرو و عقیدتی سیاسی است.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گردهمایی معاونان هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های تابعه این نیرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: باید برای به اجرا درآمدن تدبیر عمیق حضرت آقا که فرمودند« نیروی دریایی یک نیروی سیاسی، نظامی، علمی و بین المللی است» تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم تا در این چهار شاخص وظایف خود را به احسن وجه انجام دهیم.

وی افزود: امروز بین المللی شدن یعنی حضور دائم، مستمر و همیشگی در آبهای آزاد و همین رفت و آمد به کشورهای منطقه و فرامنطقه است که سیاسی بودن نیروی دریایی را نشان دهد و در همین راستا فرماندهی معظم کل قوا می فرمایند نیروی دریایی ارتش مانند وزارت امور خارجه می توان در توسعه دیپلماسی کشور موثر باشد.

دریادار سیاری در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران 'نقدی' و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس که دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) آن را همراهی می کنند، عازم جنوب شرق آسیا است و در چندین کشور پهلو خواهد گرفت که انشاالله این حرکت عظیم تلاش بیش از پیش مجموعه عقیدتی سیاسی را برای انعکاس مطلوب می طلبد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اذعان داشت : تلاشی که کارکنان عقیدتی سیاسی در سواحل مکران انجام می دهند به واسطه محرومیت این مناطق با سایر یگانها متفاوت است اما این ذره ای از همت این عزیزان را نکاسته و همه در جهت ارتقاء سطح بصیرت کارکنان و مردم این مناطق می کوشند کما اینکه در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ما شاهد حضور موثر روحانیون محترم در طول ساحل که قریب 300 تا 400 کیلومتر گسترش داشتیم و همچنین در یگانهای شناور بودیم که با برگزاری مراسم معنوی و تقسیم بسته های فرهنگی تاثیرات متفاوتی بر جای گذاشتند که همه اینها برای ما افتخار است.

ظلم ستیزی هویت انقلاب است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم در این گردهمایی گفت: ظلم ستیزی و بیگانه ستیزی هویت انقلاب و نظام ما محسوب شده و از عناصر اصلی موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم که در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در ستاد نیروی دریایی ارتش سخن می گفت، افزود، اعتقاد مردم به اسلام، مردمی بودن و ظلم ستیزی را از جمله ویژگی های منحصر بفرد این انقلاب دانست .

وی افزود: ملت شریف ایران به خاطر اسلام به میدان آمدند و حرکات خودشان را آغاز کردند در حالیکه در سایر انقلاب ها سطح اهداف بسیار پایین تر از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی اظهار داشت: عامل مردمی بودن در انقلاب اسلامی ایران بسیار پر رنگ و برجسته است از اینرو موفقیت ها در سایر انقلابها قشری و طبقه ای بوده و در اکثر آنها ریشه اش یا کودتای نظامی است و یا نیروهای حزبی و جناحی در رأس کار قرار گرفته اند اما در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران مردم ما به ندای امام (ره) پاسخ دادند و به میدان آمدند تا اینکه طاغوت از بین رفت و با وحدت و همدلی این انقلاب به پیروزی رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ایران مانند بسیاری از کشورهای دیگر به مدت زیادی تحت سیطره و سلطه قدرتهای استکبار و مستعمره شرق و غرب بوده و رژیم گذشته خود را بی نیاز و جدای از مردم تلقی می کرد و همین امر موجبات تنفر و نارضایتی مردم از طاغوت و به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب ما دستاوردهای بسیاری از جمله احیاء ارزشهای دینی و معنوی، روحیه خود باوری که همواره مورد تاکید و اصرار امام راحل و مقام معظم رهبری بوده، افزایش بینش سیاسی مردم، ترویج فرهنگ دینی در بین مردم داشته است که امروز ما می بینیم در همین مجموعه ارتش ناوجنگی، ناوشکن، زیر دریایی و دیگر تجهیزات بزرگ نظامی در تمامی حوزه های دریایی ، هوایی و زمینی ساخته می شود و این از برکات انقلاب است.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اذعان داشت: مردم از صمیم قلب به ارتش علاقه دارند البته انصافا ارتش هم در این انقلاب نقش خود را به اثبات رسانید چرا که ما به وضوح دیدیم در حرکتی که در 19 بهمن 57 شاهد آن بودیم کمر دشمن شکست یا در طول دوران دفاع مقدس مردم هیچگاه دلاور مردی های ارتش را فراموش نمی کنند و می دانندکه نیروی دریایی در اوایل هشت سال دفاع مقدس کاری کرد که تا پایان جنگ رژیم بعث توانست نیروی دریایی خود را سازماندهی کند.

نیروی دریایی ارتش، نیرویی پرتلاش است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی مجموعه ای از کتب سیر مطالعاتی در سفرهای دریانوردی نیز که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: نیروی دریایی ارتش نیرویی پر تلاش و با نشاط است که فعالیت های چشم گیری دارد.

وی اظهار داشت: امروز بایستی بتوانیم رهنمودها و اوامر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص مباحث فرهنگی را به مرحله اجرا درآوریم.

نامبرده خاطر نشان کرد: معظم له بویژه در زمینه برنامه ریزی و اجرای طرح های فرهنگی در مراکز آموزشی نیروهای تابعه ارتش بسیار تاکید فرموده اند و ما می بایست هم در حوزه آموزشی هم در رشد آگاهی های سیاسی و هم در بعد نظارتی در مراکز آموزشی تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه این سازمان ظرف چهار سال اخیر برای دومین بار است که در میان عقیدتی سیاسی ها و نمایندگی های ولی فقیه در سطح نیروهای مسلح مقام نخست اشراف را کسب می کند، افزود: هر توقیفی که حاصل می شود زحمات تک تک کارکنان ادارات تابعه در دورترین نقاط مختلف کشور است و این تنها مربوط به تلاش های حوزه مرکزی سازمان نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه اظهار داشت: اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی نسبت به سالیان قبل رشد بسیار قابل توجهی داشته و باید هم اینگونه باشد چرا که نیروی دریایی راهبردی ارتش امروز به عنوان یک نیروی پر تلاش و با نشاط در سطح جامعه مطرح است. هم کارکنان خوبی دارد هم عقیدتی سیاسی خوبی و هم فرمانده بسیار علاقمند و پر نشاط دارد که در تمامی صحنه ها حضوری بسیار پرمغز و پرمعنا دارد.

گفتنی است در ابتدای این آئین از مجموعه کتب 'سیرمطالعاتی در سفرهای دریانوردی' که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر روشندل رئیس عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گردآوری و تدوین شده است با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی رونمایی شد.

برچسب‌ها