گروه شهری: رئیس شورای اسلامی‌شهر تهران از نزدیک درجریان پیشرفت کاری پروژه بهسازی میدان آزادی قرار گرفت و برخی طرح‌های منطقه از جمله طرح اتصال خیابان استاد معین به سی‌متری جی را بازدید کرد.

به نظرمی‌رسد این بازدید در راستای جلسه هفته گذشته مسئولان سازمان زیبا سازی با رئیس شورای اسلامی شهر تهران به منظور ارائه گزارش ازنحوه پیشرفت کار بازسازی میدان آزادی باشد که ازآن به عنوان پروژه ملی نام برده می‌شود.

دراین نشست مسئولان سازمان زیبا سازی شهر تهران و شهرداری منطقه 9 با رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بحث و تبادل نظر درباره پروژه بهسازی میدان آزادی، مباحث مربوط به گشایش انتهای خیابان استاد معین، رفع مشکل بافت فرسوده منطقه، اتمام پروژه یادگار امام و بخش سرمایه گذاری مشارکت مردمی‌پرداختند.

بنابراین گزارش تا قبل از22 بهمن ماه امسال کاربهسازی میدان آزادی درقالب زهکشی، نورپردازی، محوطه سازی، فضای سبز، مرمت، کف سازی، عایق‌بندی وایزوله کردن ساختمان‌های جنبی با هزینه‌ای بالغ برسه میلیاردتومان تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی به پایان می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، دراجرای این پروژه ازآخرین دستاوردها وتکنولوژی روزدنیا درنورپردازی میدان آزادی استفاده شده وقراراست اجرای کلیه اعیاد وجشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی دراین محل متمرکزشودودرشرایط عادی نیزخانواده‌ها علاوه براستفاده ازمحوطه میدان آزادی ازسالن‌های سینمایی وموزه واقع درزیربنای میدان آزادی به منظورپرکردن اوقات فراغت خود بهره مند شوند.

چمران درجریان این بازدید پروژه بازسازی میدان آزادی را تاکنون خوب ارزیابی کرده وگفت: در مرحله اول آنچه اهمیت دارد آن است که از بهترین مصالح و با دقت و نظارت همه جانبه عملیات اجرایی بهسازی برج آزادی صورت گیرد تا مشکلات گذشته دیگر به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: متاسفانه دردوران گذشته بخشی از سقف‌ها در محوطه میدان آزادی ایزوله نشده بود که این امر برای برج و محوطه آن مشکلاتی را به وجود آورده بود ولی در عملیات بهسازی محوطه میدان آزادی با ایزوله کردن به صورت کامل این مشکلات رفع خواهد شد و از نفوذ آب جلوگیری می شود.

مهدی چمران تاکید کرد: نباید برج آزادی تبدیل به مکانی متروکه شود بنابراین سعی برآن است تا با طرح‌های مختلف این مکان را تبدیل به مکانی زنده و پویا کنیم تا همه شهروندان تهرانی از آن بهره مند شوند.

وی افزود: موزه، نمایشگاه و سالن اجتماعات برج آزادی باید از حالت متروک درآید و دوباره فعال شود تا از محوطه بیرون و درون این برج که نماد شهر تهران است به بهترین نحو استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران بهسازی و مرمت محوطه برج آزادی را در گرو عملکرد هماهنگ شهرداری و میراث فرهنگی دانست.

این گزارش همچنین می‌افزاید، شورای اسلامی‌شهرتهران به ریاست چمران درجلب توافق ارتش درزمینه تحویل بخشی ازاراضی داخل پادگان جی (‌ادامه استاد معین تا سی متری جی وخیابان جنگل ) به شهرداری منطقه 9 همکاری می‌نماید.

درصورت نهایی شدن این توافق شهرداری موظف می‌شود معادل 47 میلیاردتومان ارزش املاک واقع درطرح گشایش انتهای خیابان استادمعین، درجایی دیگربه ارتش معوض اختصاص دهد.

 به نظرمی‌رسد ظرف یک ماه آینده خیابان استاد معین به سی متری جی متصل شده وعلاوه برکاهش فشارترافیکی برروی خیابان آیت ا... سعیدی امکان دسترسی آن دسته ازشهروندانی که قصد تردد ازشمال به سمت محورهای جنوبی شهررا دارند تسهیل شود.