تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۸

همشهری آنلاین: شرکت نمایندگی سمند ایران در ترکیه اعلام کرد امسال سه هزار دستگاه سمند به بازار ترکیه عرضه خواهد شد

شوکری سسکر رییس هیات مدیره شرکت  ام.وای.اس.(‪ (M.Y.S. Otomotiv‬ترکیه که نمایندگی رسمی سمند در ترکیه را دارد، پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  روند اداری و حقوقی و فنی لازم برای ورود خودروی ایرانی سمند به بازار ترکیه، در آخرین ساعات اداری روز گذشته به پایان رسید.
وی گفت:  دیگر مانعی بر سر راه ورود سمند به بازار ترکیه نمانده است و شرکت ما تصمیم دارد به زودی واردات سمند از ایران را شروع کند.
سسکر گفت: "در فاز اول و در یک دوره کوتاه مدت ‪ ۱۰‬هزار دستگاه سمند وارد ترکیه خواهد شد و انتظار می‌رود رقم واردات تا پایان سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی به سه هزار دستگاه برسد."
به گفته سسکر سرویس‌های سمند در نقاط مختلف ترکیه برای ارائه خدمات بعد از فروش آماده فعالیت است و شرکت "ام.وای.اس. (.‪ "(M.Y.S‬به سمندهای وارداتی از ایران ‪ ۱۰۰‬هراز کیلومتر یا سه سال گارانتی خواهد داد.

او با اشاره به دیر کردی که در صدور مجوزهای لازم برای ورود سمند به بازار ترکیه صورت گرفت، گفت: "متاسفانه اکنون وضعیت بازار داخلی در ترکیه مطلوب نیست و بازار فروش خودروی سواری در سال جاری نسبت به سال گذشته ‪۳۵‬ در صد کوچک شده است."
رییس هیات مدیره شرکت ".‪ "M.Y.S‬با تاکید بر رقابت شدید در بازار داخل ترکیه برای خودروهای وارداتی گفت:دقت زیاد در کیفیت خودروهایی که جدیدا وارد این بازار می‌شوند، امری حیاتی است و می‌تواند زمینه پویایی یا از دست دادن بازار برای همیشه را فراهم آورد