‌ وزیر رفاه از ابلاغ طرح یکسان‌سازی رویه‌های خدمات پایه در سازمان‌های بیمه‌گر از اواسط اسفندماه خبر داد و گفت: پرونده الکترونیکی سلامت و همچنین حذف دفترچه‌های بیمه نهایی شده که به‌زودی اجرا می‌شود.

 در مورد تجميع سازمان‌هاي بيمه‌اي به‌دليل ديدگاه‌هاي موجود، فشارهايي به سازمان و بيمه‌شدگان وارد مي‌كنند. اين در حالي است كه تجميع فرايند پيچيده و اجتماعي است كه نياز به دقت نظر زيادي دارد. بر همين اساس زيرساخت‌هاي لازم در حال آماده‌سازي است و در طول يك سال گذشته به اندازه ۱۰ سال كار انجام داده‌ايم. وي با تأكيد بر اينكه يكسان‌سازي رفتاري در سازمان‌هاي بيمه‌اي از اواسط اسفند ابلاغ مي‌شود، افزود: در آينده نزديك بيماران مي‌توانند با ارائه نام، اثر انگشت و شناسه ملي خدمات درماني را دريافت كنند.

الكترونيكي‌كردن پرونده‌ها هم در حال تكميل است. وزير تعاون همچنين از ساخت ۴ بيمارستان فوق تخصصي همانند ميلاد خبر داد و گفت: سازمان تأمين اجتماعي ۵۰ درصد از امر درمان مردم را برعهده دارد وارائه خدمات درماني بيش از ۳۹ ميليون بيمه شده بر عهده اين سازمان است و با وجود اين بار مالي به دولت تحميل نمي‌كند. در تمامي بيمارستان‌هاي تأمين اجتماعي و همچنين ۴ شهري كه تمامي توليد خدمات درماني به‌عهده تأمين اجتماعي است خدمات درماني صددرصد رايگان به بيمه‌شدگان ارائه مي‌شود.