همشهری آنلاین: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از کاهش ۴۵۰ کیلومتری مسیرهای هوایی و بهره‌برداری از شش راه هوایی جدید از ۱۶ بهمن خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، ابراهیم شوشتری با بیان اینکه در شش ماهه گذشته، 11 راه هوایی بین‌المللی تاسیس و به بهره‌برداری رسیده است٬ گفت: بهره‌برداری از شش راه هوایی مستقیم دیگر تحول عظیمی در پروازهای کشور به ویژه پروازهای داخلی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از شش مسیر هوایی جدید در مجموع دو هراز و 835 کیلوگرم سوخت و 31.5 دقیقه در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

شوشتری اظهار داشت: این اقدام علاوه بر تنظیم جریان پرواز و روان‌سازی ترافیک هوایی، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش سطح رضایتمندی بهره‌برداران داخلی و بین‌المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت.

معاون عملیات هوانوردی کشور خاطرنشان کرد: ساماندهی فضای کشور و تاسیس راه‌های هوایی مستقیم که از سال‌های گذشته در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار داشت، با بهره‌برداری از 6 مسیر هوایی وارد مرحله جدیدی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از فضای هوایی کشورها و فرودگاه‌ها و در راستای صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت، استهلاک هواپیما، کاهش آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست، وقت مسافران و افزایش بهره‌وری از سالیان گذشته سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در اسناد خود٬ کشورها را ترغیب به تاسیس راه‌های هوایی مستقیم و موازی کرده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری با بررسی و ارائه پیشنهاد در دوره‌های مختلف تلاش کردند تا با همکاری و هماهنگی نزدیک با ستاد کل نیروهای مسلح و سایر ارگان‌های مرتبط، نسبت به تاسیس راه‌های هوایی مستقیم و موازی اقدام کنند که از سال گذشته شورای عالی امنیت ملی نیز به منظور تسهیل در روند تصویب و بهره‌برداری راه‌های مستقیم و موازی، راهبری جلسات مشترک را بر عهده داشت.