تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۸

مرتضی طلایی: هرساله فرارسیدن دهه فجر و ۲۲ بهمن، پیام‌رسان دوباره ایستادگی، سربلندی و غیرت ایرانیان در جهان است.

ايستادگي‌اي كه زماني با دستان پر از ايثار و شهادت در برابر هجمه‌هاي بي‌امان زور و جنگ استكبار و امروز با سلاح علم و ايمان بيش از پيش معنا و مفهوم يافته است.اگر روزي استكبار به‌دنبال براندازي بيداري و مقاومت اسلامي درون مرزهاي ما بود، امروز بايد در قلب جوامع خود از آگاهي و بيداري مردمان خويش هراس داشته باشد. واهمه آنها از موج فجري كه در دهه‌هاي اخير راه افتاده، خود را در حركت‌هاي اسلام‌ستيزي نشان مي‌دهد كه چه قبل و چه بعد از 11سپتامبر تا امروز، قلب خاورميانه را با طرح‌هاي دروغين از اسلام و انجام شنيع‌ترين جنايت‌ها، مجروح ساخته است.

امروز قدرت هژمونيك امپرياليسم براي تسلط بر ثروت كشورهاي خاورميانه از 3مسير رسانه‌ها، تسليحات و درگيري‌هاي داخلي و منطقه‌اي مي‌گذرد. آنها مي‌خواهند با قدرت رسانه‌ها، مصرف‌زدگي و تغيير ارزش‌هاي كشورهاي منطقه را هدف قرار دهند و از سوي ديگر با پررنگ كردن تروريسم به نام مسلمانان، اجماع اجتماعي در كشورهاي خود عليه مسلمانان ايجاد كنند. قدرت تسليحاتي و نظامي آنها نيز، براي ايجاد مسابقه‌هاي تسليحاتي منطقه‌اي و گسترش تروريسم و جنگ به‌كار مي‌رود و دخالت‌هاي سياسي و اجتماعي‌شان نيز منجر به درگيري‌هاي قومي و قبيله‌اي شده كه شيرازه اجتماعي جامعه را هدف قرار داده.

همت امپرياليسم نوين جهاني بر اين است كه با روي ميز قرار دادن تمام گزينه‌هاي نام برده، خطوط مقدم مبارزه با استكبار و ويژه‌خواري را در هم شكند. همه سختي و تنگنايي كه امروز به بهانه‌هاي مختلف پيش پاي ملت ايران قرار گرفته به اين دليل است كه اين مردم همواره خواسته‌اند خود امور جامعه خويش را به‌دست گيرند و نگذارند دست تاراج بيگانه بر ثروت‌هايشان دراز شود. آنان غافلند كه اين كشور قائم به مردمي آگاه، غيور، مسلمان و صبور، و همچنين رهبري شجاع، بصير و آينده‌نگر، به همراه فرهنگي پر از ارزش‌هاي اخلاقي، انساني و ميهني است.

غيرت مردم ما را بايد در مبارزه با رژيم استكبارنگر شاه و دفاع جانانه از مرزهاي كشور در برابر تعديات صدام بعثي ديد و صبر آنها نيز در برابر تحريم‌هاي ظالمانه به چشم مي‌آيد. شجاعت مقام معظم رهبري در ايستادگي‌هايي است كه در برابر امواج فتنه و نيرنگ دشمنان دون خارجي براي تفرقه داخلي داشتند. آينده‌نگري ايشان نيز در رهنمودهايي است كه همواره به مسئولان و مردم مي‌دهند و اين نامه اخير ايشان به جوانان آمريكايي و اروپايي هم مصداق بارز آينده‌نگري و روشنگري است.

\ايشان به آنها براي آگاهي از سرچشمه‌هاي ناب اسلام تذكر مي‌دهند و دعوتشان مي‌كنند كه اسلام را بي‌واسطه بشناسند تا حركت ضداسلام غربي‌ها با گسترش تروريسم به نام مسلمانان كه براي انحراف افكار جوامع‌شان و تسلط بر انرژي و احساسات جوانانشان صورت مي‌گيرد، خنثي شود. در كنار عوامل بالا فرهنگ مردم ما نيز پر از ميهن‌پرستي‌ها و ايستادگي‌هاست و هرگز نخواسته اصول و ارزش‌هاي اخلاقي و انساني را از خود بزدايد. با درنظر گرفتن اين عوامل، به جرأت مي‌توان گفت آينده‌اي روشن پيش روي كشورمان به‌عنوان سردمدار مبارزه با استكبار و امپرياليسم جهاني است و به حكم الهي پيروزي و پيشرفت، پاداش صابران و مؤمنان خواهد بود.