دزد حرفه‌ای در سفر دوبی با ۲ مرد جوان آشنا شد و این دوستی تا جایی پیش رفت که آنها پس از بازگشت به تهران باند سرقت راه‌‌انداختند.

اعضاي اين باند كه سردسته آنها جواني به نام سعيد است، با شگردهاي مختلفي دست به سرقت مي‌زدند. آنها در مقابل مراكز تجاري و بانك‌ها كمين كرده و افرادي را كه پول زيادي همراه خود داشتند، شناسايي مي‌كردند. سپس طعمه‌هايشان را تعقيب كرده و در محلي خلوت با آنها تصادف مي‌كردند. زماني كه مالباخته پياده مي‌شد تا خسارت ماشينش را بررسي كند، آنها كيف حاوي پول‌هاي او را از داخل ماشين سرقت مي‌كردند و متواري مي‌شدند.

اعضاي اين باند در بعضي از سرقت‌هايشان از شگرد پنچري استفاده مي‌كردند؛ يعني خودروي طعمه‌هايشان را پشت چراغ قرمز پنچر مي‌كردند و زماني كه وي پياده مي‌شد تا چرخ را عوض كند، پول‌هايش را از داخل ماشين مي‌دزديدند. سارقان گاهي نيز با شكستن شيشه ماشين دست به سرقت مي‌زدند و درحالي‌كه سرقت‌هاي زيادي را در نقاط مختلف پايتخت رقم زده بودند، تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفتند.

كارآگاهان پايگاه هشتم كه مأمور رسيدگي به اين پرونده بودند در جريان بررسي‌هاي انجام شده متوجه شدند كه سردسته اين باند جواني به نام سعيد است. او پيش از اين 11بار به جرم زورگيري، سرقت مسلحانه، نزاع و درگيري، كيف‌قاپي، ايجاد مزاحمت براي شهروندان، جيب‌بري و سرقت داخل خودرو دستگير شده و به زندان افتاده بود اما هر بار پس از آزادي فعاليت‌هاي مجرمانه‌اش را از سر گرفته بود. همچنين بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد حدود 8سال پيش، با فريب دختر جواني او را به مخفيگاهش كشانده و پس از اينكه وي را مورد آزار و اذيت قرار داده، همه طلاهايش را دزديده بود. در نهايت نيز با شكايت دختر جوان دستگير شده و مدتي به زندان افتاده بود.

با اين اطلاعات تحقيقات كارآگاهان ادامه يافت و آنها دريافتند كه سعيد سرقت‌ها را با همدستي 2نفر از دوستانش به نام‌هاي عليرضا و پرويز انجام مي‌دهد. از همان زمان تحقيقات براي شناسايي همدستان او شروع شد و كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه سعيد و همدستانش را شناسايي و آنها را در عمليات جداگانه دستگير كنند. آنها پس از شناسايي از سوي مالباخته‌ها به ده‌ها فقره سرقت اعتراف كردند و در اين ميان عليرضا و پرويز كه براي نخستين‌بار به جرم سرقت دستگير شده بودند، اعتراف كردند: مدتي قبل براي تفريح به دوبي رفته بوديم كه در آنجا با سعيد آشنا شديم.

تا پيش از آن نمي‌دانستيم او يك مجرم سابقه‌دار است. اين آشنايي ادامه داشت تا اينكه وقتي به تهران برگشتيم، يك روز سعيد با ما تماس گرفت و پيشنهاد يك كار نان و آبدار داد. او نقشه سرقت از مشتريان بانك‌ها و مراكز تجاري را در سر داشت و آنقدر حرف‌هايش وسوسه‌كننده بود كه تصميم گرفتيم با او همدست شويم. به گفته سرهنگ رامين خداياري، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران، با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت، مجوز انتشار عكس آنها در روزنامه صادر شده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران در ميدان حر، خيابان 12فروردين مراجعه كنند.