همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: کار اطلاعاتی و خدمت ما به مردم در چارچوب شرع مقدس، اخلاق اسلامی و قانون جمهوری اسلامی است و از این اصول عدول نمی‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» دوشنبه شب در مراسم جشن انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین (ع) قم بیان داشت: در همین چارچوب می‌توان بهترین کارهای اطلاعاتی را انجام داد اما برخی خیال می‌کنند که با رعایت اخلاق نمی‌توان کار اطلاعاتی کرد.

وی ادامه داد: بهترین کار اطلاعاتی را می‌توان در چارچوب حلال خدا انجام داد و برای ما مهم است که مردم احساس امنیت کنند و به زندگی خود بپردازند.

وی افزود: وزارت اطلاعات رسالت خود را در خفه کردن صدای گلوله دشمن و نه خفه کردن صدای گلوی مردم می‌داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک سال اخیر ضربه‌هایی به دشمن زده‌اند که نفس دشمن را گرفته‌اند.

  • ضربه نيروهاي اطلاعات به گروه‌هاي حمله كننده به معلمان و بسيجيان سراوان

وی ادامه داد: طی دو سه روز اخیر دو گروه ترویستی که معلمان و برخی بسیجیان را در سراوان به شهادت رساندند به همت سربازان امام زمان (عج) ضربه محکمی خوردند و توان عملیاتی آن‌ها پایین آمد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه برخی سوء استفاده سیاسی از جریان شهادت معلمان در سراوان می‌کردند بیان داشت: اگر گرایش‌های سیاسی متفاوت اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل داشته باشید باید با همدیگر در عرصه رقابت سیاسی رقابت سالم بکنید و با هم برادر بوده و دست وحدت به هم بدهید.

وی تاکید کرد: راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی در وحدت است و بزرگ‌ترین هدف دولت حفظ وحدت در جامعه است تا ادب در جامعه زنده شود و افراد در برخی نقاط به نیت دفاع از انقلاب مورد وهن قرار نگیرند.

  • دولت به دنبال حاشيه راندن هيچ جناحي نيست

وزیر اطلاعات ابراز داشت: دولت به دنبال حاشیه راندن هیچ جناح سیاسی نیست و دولت به دنبال آن است که همه زیر لوای رفیع رهبر معظم انقلاب جمع شده و در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب حرکت کنند.

وی گفت: به تعبیر ریاست جمهوری، امروز در کشور ما یک پرچم برافراشته که آن هم در دست رهبرمعظم انقلاب است و ما زیر این پرچم حرکت می‌کنیم و همین راهبرد دولت تدبیر و امید است.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم بر دشمن غالب شویم و در عرصه مذاکرات هسته‌ای با عزت و عظمت امت اسلامی کار را به پایان برسانیم باید زیر چ‌تر رهبری و با وحدت باشیم، گرچه باید نقد بشود اما در نقد‌ها توهین نشود و شخصیت افراد حفظ شود و باید شاهد نقد فکر و عملکرد باشیم.

علوی افزود: دولت با آغوش باز از انتقاد مشفقانه استقبال می‌کند و امیدواریم با همدلی با یکدیگر همه جریان‌های سیاسی در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب گام بردارند و در برابر دشمن ید واحده باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان داشت: انقلابی که برای احیای احکام اسلام و اجرای ان احکام به پا شده است با اجرای آن احکام می‌تواند حفظ شود و دروغ، هتک حرمت، تهمت، شایعه و دروغ پراکندن برای به زمین زدن رقیب سیاسی با ادعای حفظ انقلاب و اسلام، با فرهنگ امام (ره)، انقلاب و رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد.

وی افزود: برخی حرکت‌هایی کردند و رهبر معظم انقلاب آن‌ها را تقبیح نمودند و آن‌ها تا پیش از تقبیح گمان می‌کردند کار قهرمانانه‌ای انجام دادند و برای حفظ انقلاب نمی‌توان حرمت‌ها را شکست.

علوی همچنین با بیان اینکه دهه فجر یادآور حماسه‌های ماندگار پیروزی انقلاب است، گفت: هر سال ۲۲ بهمن نقش تکرار آن حماسه را با حضور فراگیر مردم داشته است و اگر ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید ۲۲ بهمن‌های پیاپی این پیروزی را تثبیت کرده است.

وی بیان داشت: کار امام خمینی (ره) متفاوت با تمام کسانی بود که به انقلاب دست زده بودند و انقلاب ما دنیا را به حیرت افکند و نظریه پردازان در عرصه انقلاب‌ها دچار چالش شدند و علیرغم اینکه بین نسل اول و دوم نظریه پردازان انقلاب‌ها و خیزش‌های مردمی فاصله سنواتی بسیار زیادی است پس از پیروزی انقلاب تاکنون که نسل سوم و چهارم نظریه پردازان پا به صحنه گذاشته‌اند هنوز نتوانسته‌اند نظریاتی برای تفسیر انقلاب اسلامی ایران را ارائه کنند.

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب ایران متکی به ملاک‌ها و ارزش‌های دیگر انقلاب‌ها نبود و فکر امام (ره) در پرتو معارف اسلامی و قرآن شکل گرفته و قیام امام خمینی (ره) خصوصیات خاص خود را دارد.

وی افزود: امام راحل در نقطه‌ای دست به حرکت زد که هیچ تحلیل‌گری شرایط را برای یک قیام و انقلاب مناسب نمی‌دانست و تحلیل‌ها مبنی بر آن بود که هیچ زمینه‌ای برای دست زدن به انقلاب مساعد نیست و خیلی‌ها برای قیام امام (ره) پیش بینی پیروزی نمی‌کردند.

علوی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) قیام خود را بر پایه آموزه‌های اسلامی آغاز کرد و از ابتدا بنا بر ادای تکلیف داشت گفت: امام راحل در شرایطی دست به حرکت زد که در ظاهر زمینه‌ای برای فراگیری یک نهضت وجود نداشت و کسانی که تنور انقلاب را گرم می‌کردند روحانیون، بازاری‌ها، دانشگاهیان و سیاسیون بودند.

وی گفت: امام (ره) خلاء رهبری واحد را با تشکیل شورای ۹ نفره علما و مراجع در قم ایجاد کرد و با فریادهای خود روحانیت را به حضور در صحنه به داد رسیدن اسلام دعوت کرد که امروز اسلام در خطر است و فریادهای امام خمینی (ره) علما را به صحنه آورد و سپس بازاری‌های بزرگ نیز به میدان مبارزه آمدند و هیات‌های موتلفه اسلامی تشکیل شد.

وزیر اطلاعات ابراز داشت: امام (ره) همچنین دانشجویان را تشویق به مبارزه کردند که با ایجاد انجمن‌های اسلامی در مملکت امام زمان (عج) جای پایی برای خود ایجاد کنند و بخش قابل توجهی از دانشگاه وارد گود سیاست و مبارزه دینی شدند.

وی افزود: امام خمینی (ره) پشتوانه خارجی شاه را شکست و ایشان شاه را نصیحت می‌کردند که زمانی که از مملکت بیرون می‌روی مردم از رفتن تو خوشحالی می‌کنند و با این بیانات صلابت شاه شکسته شد و قدرت رژیم در رشرایطی پوشالی قرار گرفت.

  • امام عطش قدرت نداشت

علوی گفت: امام (ره) عطش قدرت نداشت و تنها به فکر عزت و کرامت امت اسلام بود و از روز اول می‌دانست مسیر کارش پردرد سر است و همراه با شکنجه، زندان و تبعید است اما او فرمود سینه خود را برای سرنیزه‌های دژخیمان آماده کرده‌ام و با این کار فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کرد و جوانان به پای اسلام و قرآنجان خود را فدا کردند.

وی ابراز داشت: رهبران انقلاب‌های دیگر برای به زانو در آوردن حکومت‌ها ضلع و بازوی نظامی داشتند که با ارتش آن کشور جنگیده و قدرت نظامی را تحلیل آورند تا نظام بر زمین بخورد اما امام (ره) ارتش را فرزندان مردم می‌دانست و هیچ‌گاه نیروهای مسلح را هدف قرار نمی‌داد و خطاب او به نیروهای مسلح خطابی خانوادگی بود.

مراسم جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۰ شب به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری این استان برگزار می‌شود و در آن شخصیت‌های برجسته کشوری سخنرانی می‌کنند.