تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

همشهری آنلاین: مردم بحرین در چهارمین سالروز آغاز قیام‌های مردمی این کشور، اعتصاب سراسری برپا کردند. اعتصاب سه روزه مردم بحرین با تعطیلی مغازه ها شروع شد و تا روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کارکنان سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و مراکز تجاری بحرین نیز امروز سر کارشان نرفتند. همزمان با اعتصاب سه روزه، معترضان به سیاست های رژیم آل خلیفه در بحرین تظاهرات خواهند کرد.

مخالفان رژیم و فعالان سیاسی بحرین از مردم خواسته اند هر گونه مبادله تجاری با دولت این کشور را قطع و از خرید کالاها خودداری کنند.

مهم ترین تظاهرات در منطقه بلاد قدیم زادگاه شیخ علی سلمان برگزار شد که برای چهل و هفتمین روز پی در پی در بازداشت به سرمی‌برد.

بحرینی‌ها در سالگرد انقلاب بر ادامه تحرکات انقلابی تا تحقق خواسته‌های خود به ویژه آزادی زندانیان سیاسی و مشخصا شیخ علی سلمان تاکید کردند.

  • تعطیلی مدرسه آمریکایی در الجفیر

با آغاز اعتراضات و اعتصاب عمومی در بحرین، مدرسه آمریکایی پایگاه دریایی الجفیر در بحرین کلاسهای خود را تعطیل کرد.

  • موارد بی‌سابقه نقض حقوق بشر

جمعیت الوفاق بحرین نیز با اعلام موارد نقض حقوق بشر در سال 2014 ، فاش ساخت از آغاز انقلاب مسالمت آمیز در بحرین، صد و شصت و شش نفر به شهادت رسیده‌اند.

مقامات بحرین در این سال هزار و هفتصد و چهل معترض را بازداشت کرده‌اند. در همین حال سیصد نفر از بازداشت شدگان در بازداشتگاهها شکنجه شده اند یا با آنان بدرفتاری شده است.

در میان یکهزار و هفتصد چهل نفری که مقامات بحرین دستور بازداشت آنان را صادر کرده اند، بیست و نه نفر زن و دویست و چهل و چهار نفر کودکند.

رژیم آل خلیفه از زمان آغاز قیام‌های مردمی بحرین در اوایل سال 2011 میلادی تاکنون، مخالفت‌های سیاسی را به شدت سرکوب کرده است.