همشهری آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز گلایه از افزایش کمی دانشگاه‌ها در دولت گذشته، گفت: راه‌اندازی این دانشگاه‌ها که بدون کار کارشناسی و نبودن زیرساخت‌ها صورت گرفت، اشتباهی بزرگ و به اصطلاح آب در دوغ کردن از سوی دولت وقت بود.

به گزارش ایرنا، دكتر محمدرضا عارف در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و اساتید دانشگاه گلستان در گرگان، خاطرنشان کرد: مسئله رویکرد کمی‌گرایی در 8 سال عمر دولت گذشته، امروز به معضلی برای آموزش عالی بویژه در مراکز دانشگاهی تخصصی و صنعتی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به کیفیت آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از سوی دولت، اضافه کرد: دولت باید جلو توسعه کمی دانشگاه‌ها را بگیرد و بیشتر به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین روی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های بزرگ تهران و صنعتی شریف که از دهه 70 نیاز به بورسیه نداشتند، به عنوان اشتباه دیگر دولت قبل یاد کرد و گفت: مسیر این بورسیه‌ها درست نبود و باید منتظر گزارش نهایی در این خصوص و تصمیم‌گیری برای آن ماند.

عارف در بخش ديگر سخنانش در خصوص آزادی بیان در دانشگاه‌ها نیز افزود: مسئله آزادی بیان که در قانون اساسی نیز به صراحت آمده است، حق همه مردم و دانشگاهیان است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه در محیط‌های دانشگاهی، دانشجویان باید مراقب باشند که به نام آزادی بیان، اسیر اعمال‌نظر جریان‌های سیاسی و دعواهای آنان در خارج دانشگاه نشوند، خطاب به دانشجویان اضافه کرد: باید مراقب باشید با حرف‌های خود بهانه دست این جریان‌های سیاسی ندهید.