همشهری آنلاین: بهای نفت پنجشنبه در آغاز به کار بازار نیویورک به شدت کاهش یافت و به زیر ۵۰ دلار در هربشکه رسید زیرا بازار افزایش ذخایر نفت آمریکا را در گزارش هفتگی واشنگتن پیش بینی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت (نفت پایه آمریکا) برای تحویل در مارس با دو دلار و 63 سنت کاهش به 49 دلار و 51 سنت در بازار بین المللی نیویورک رسید.

ارقام رسمی وزارت انرژی آمریکا در باره ذخایر نفت این کشور قرار است ساعت 16 به وقت گرینویچ منتشر شود. موسسه نفت آمریکا چهارشنبه شب براساس ارقام های خود ،‌ذخایر بالایی را برای نفت آمریکا پیش بینی کرد .

جنی مک گیلیان از تحلیلگران بازار نفت اعلام کرد : ما نگرانی‌هایی را درخصوص عرضه بیش از حد نفت مشاهده می‌کنیم . این نگرانی‌ها ظاهرا ابتدا به انتشار آمار موسسه نفت آمریکا مربوط است که از افزایش 14 میلیون و 300 هزار بشکه ای نفت در هفته گذشته خبر می‌دهد.

 وی گفت: در صورتی که وزارت انرژی آمریکا آمار موسسه نفت آمریکا را تایید کند و یا حتی آمارهای کمتر از این را ارائه کند ،‌این مسئله می تواند از ذخایری بالاتر از 430 میلیون بشکه نفت حکایت داشته باشد که در 85 سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود در هفته قبل ،‌ذخایر نفت آمریکا به بالاترین سطح خود از سال 1982 رسیده بود.

کارشناسان افزایش سه میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام را در سرتاسر آمریکا انتظار دارند. در عین حال این ذخایر بسیار بالاتر از واقعیات منطبق با افزایش ذخایر فقط برای پایانه کاشینگ در اوکلاهاما است که به عنوان مرجع وست تگزاس اینترمدییت محسوب می‌شود.

کارشناسان در عین حال خاطر نشان می‌کنند ذخایر نفت آمریکا پیش از این 35 میلیون بشکه در طول پنج هفته افزایش یافته است.