تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۶

بارش برف و باران که از روزهای پایانی هفته گذشته در کشور جریان داشت این هفته نیز ادامه دارد.

 سازمان هواشناسي حتي اعلام كرده است كه آسمان مناطق شمالي شهر تهران نيز امروز و پس از آنكه بارش بسيار اندك برف در چندماه پيش را تجربه كرد، بار ديگر برفي است.

به گزارش مهر، براساس پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي بارش برف و باران كه از ديروز (جمعه)، مركز و شرق سواحل مديترانه را دربرگرفته بود، به آسمان ايران رسيده و نه‌تنها تهران كه بيشتر مناطق كشور را دربرمي‌گيرد و مناطق سرد و كوهستاني نيز با بارش برف مواجه مي‌شوند.

پيش‌بيني شده است، سواحل شمال و شمال غرب كشور نيز امروز با بارش برف مواجه شوند. امروز اما به‌تدريج از مقدار بارش‌هاي نيمه‌غربي كشور كاسته مي‌شود و فردا يكشنبه بارندگي‌ها به جنوب شرق كشور مي‌رسد. در 2 روز آينده نيز نيمه‌شرقي كشور با شدت بارندگي مواجه مي‌شود. سواحل شمال كشور نيز شاهد بارش خوبي هستند.

شمال غرب كشور كه از ديشب با بارش برف مواجه بود صبح امروز نيز آسمان برفي دارد. اما بارش برف به ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز و زاگرس مركزي نيز مي‌رسد و در 2 روز آينده نيز درياي خزر مواج است. فردا نيز آب‌هاي خليج‌فارس، درياي عمان و تنگه هرمز مواج اعلام شده است.

سازمان هواشناسي پيش‌بيني كرده است كه نيمه شرقي كشور تا فردا با وزش باد شديد مواجه باشد. براساس پيش‌بيني‌ها امروز استان‌هاي شمال غرب كشور با كاهش دما مواجه مي‌شوند.


از جاده‌هاي كشور نيز خبر رسيده است كه بارش برف در بيشتر محورهاي استان‌هاي اصفهان، كردستان و سمنان جريان دارد. محورهاي دماوند، فيروزكوه و هراز در شرق تهران، محورهاي پيرانشهر و سردشت در آذربايجان‌غربي، محور كرج ـ چالوس در استان البرز و محور زنجان ـ قزوين در استان زنجان نيز برفي است. در محور خرم‌بيد در استان فارس، گردنه آوج در استان قزوين و محور هراز و كندوان در استان مازندران نيز برف ‌باريده است. در استان‌هاي قم، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد و كرمانشاه و محورهاي مواصلاتي گيلان، مازندران، خوزستان، البرز، فارس و قزوين بارش باران همچنان ادامه دارد. در محور شريف‌آباد در شرق تهران، محور هراز ـ مروست در استان يزد و فردوس ـ بجستان در خراسان نيز بارش باران گزارش شده است.

  • دماي 14استان كشور به زير صفر مي‌رود

مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور درباره دماي هوا گفت كه امروز حداقل دماي 14استان كشور به زير صفر خواهد رفت كه از اين ميان زنجان و اردبيل به‌ترتيب با حداقل دماي منفي 9و منفي 8درجه سانتي‌گراد سردترين استان‌هاي كشور خواهند بود.

آنطور كه احد وظيفه به ايسنا گفته، استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و بوشهر نيز با حداكثر دماي 28، 25و 21درجه سانتي‌گراد گرم‌ترين استان‌هاي كشور در روز شنبه خواهند بود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور درباره وضعيت آب و هواي كشور با بيان اينكه از امروز به‌تدريج از مقدار بارش‌ها در نواحي مركزي و نيمه غربي كاسته مي‌شود، گفت: روز يكشنبه اين بارندگي‌ها مناطقي واقع در جنوب شرق كشور را دربرمي‌گيرد.

وظيفه با بيان اينكه بيشترين شدت بارش در امروز و فردا براي نيمه شرقي و نوار شمالي كشور پيش‌بيني شده، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني‌ مي‌شود اين بارش‌ها در روز دوشنبه در شمال شرق و سواحل شرقي خزر ادامه پيدا كند. مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي كشور با بيان اينكه طي امروز و روزهاي يكشنبه و دوشنبه درياي خزر مواج و طوفاني خواهد بود، ادامه داد:‌ از امروز و فردا خليج‌فارس، درياي عمان و تنگه هرمز و در روز دوشنبه خليج‌فارس مواج خواهند بود.

وظيفه درباره وضعيت آب و هواي پايتخت هم گفت:‌ امروز آسمان تهران نيمه ابري و در بعضي از ساعات همراه با بارش پراكنده، گاهي وزش باد و به‌تدريج كاهش ابر پيش‌بيني شده است و بيشينه و كمينه دما نيز امروز در تهران به 8درجه بالاي صفر و صفر خواهد رسيد.