شورای شهر تهران در ادامه جلسات بررسی بودجه شهر تهران برای سال ۹۴، روز گذشته بودجه خود را نیز با اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی تصویب کرد.

اعضاي شوراي شهر همچنين بررسي تبصره‌هاي بودجه سال 94را نيز ديروز در دستور كار خود داشتند. همچنين درجلسه محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز حضور داشت. اعضاي شورا پس از بررسي تبصره‌ها 25ميليارد ريال نيز تحت عنوان حسابرسي شهرداري تهران تصويب كردند. اين در حالي است كه اعضاي شورا در بخش اول يكصد و سي و چهارمين جلسه خود 9تبصره از 44تبصره پيوستي به بودجه سال 94را به تصويب رساندند.

اما در جلسه  شوراي شهر، موضوع اعتراض فرمانداري به متن مصوبه «اخذ عوارض از مهاجرين خارجي مقيم شهر تهران» در دستور جلسه قرار گرفت كه با ارائه گزارش كميسيون نظارت و حقوقي، پاسخ كميسيون به رأي گذاشته شد و با موافقت حداكثري اعضا به تصويب رسيد. به گفته عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا، از آنجايي كه مهاجرين مقيم شهر تهران فرصت‌هاي شغلي را از شهروندان مي‌گيرند بايد به آن به‌عنوان يك عارضه نگاه كرد و به همين دليل نيز بايد مشمول عوارض شوند.

بررسي اعتراض فرمانداري تهران به متن مصوبه «چگونگي محاسبه و دريافت بهاي خدمات مديريت پسماندهاي ساختماني و عمراني» نيز در دستور جلسه روز گذشته شوراي شهر قرار گرفت كه اين بار اعضا به پاسخ كميسيون برنامه و بودجه و كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري رأي موافق دادند

  • عبرت از سير حكومت پهلوي

در ابتدای جلسه  مهدی چمران با اشاره به تاریخ‌نگاری روز سوم اسفند، گفت: سوم اسفند ماه سالگرد کودتای انگلیسی رضا خان مصادف با سال 1300 است که حکومت دیکتاتورمآبانه پهلوی در این روز آغازشد. وی ادامه داد: یاد آوری این ایام و سیر حکومت پهلوی از آغاز تا پایان بايد در تاریخ مایه عبرت باشد .

در جدول شماره يك مي‌توانيد اظهارنظر اعضاي شورا و شهردار تهران درباره بررسي تبصره‌هاي بودجه را بخوانيد. همچنين اعضاي شوراي شهر به روال جلسات هفتگي خود، تذكراتي را مطرح كردند كه در جدول شماره2 مي‌خوانيد.