تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور گفت: طرح رزرو اینترنتی خانه مسافر در نوروز ۹۴ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صد او سیما، پوینده در حاشیه چهارمین همایش ملی طرح خانه مسافر در کاشان افزود: در این طرح مسافران از مبدا، محل اقامت خود را رزرو می‌کنند و در روش دیگر نیز با تلفن همراه اطلاعات خانه سفر مقصد خود را در طول مسافرت بدست می آورند.

پوینده افزود: مسافران می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://khaneh-mosafer.ir اطلاعات لازم خود را دریافت و شکایت ها و یا پیشنهادها نسبت به طرح خانه مسافر با سامانه ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به شماره 9629 مطرح کنند.

وی گفت: ایران از لحاظ تاریخ و تمدن و داشته های فرهنگی جزو 10 کشور برتر جهان است اما رتبه ایران در دنیا از نظر مقصد سفر گردشگران در میان 120 کشور جهان 90 است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور افزود : کل ظرفیت جذب و اسکان مراکز اقامتی کشور هشت درصد میزان گردشگران در زمان اوج مسافرت ها است که ایجاد طرح ملی خانه مسافر با برطرف کردن بخشی از نیاز مسافران به اسکان، امنیت، آرامش و رفاه را نیز برای آنها به همراه دارد.

پوینده آشنایی مردم با طرح خانه مسافر را سبب کاهش هزینه های سفر و امنیت خانواده ها دانست و گفت : در این طرح برای خانه‌هایی که خواهان پذیرش مسافران و اسکان هستند با ثبت نام و بررسی امکانات و مسایل فنی و ایمنی مجوز اسکان در سامانه صادر و مسافران در این طرح به صاحبان منازل معرفی می شوند.

چهارمین همایش ملی طرح خانه مسافر با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان 17 استان کشور در کاشان برگزار شد.