همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا گفت: عمده سرقت کیف‌قاپی، سرقت گوشی موبایل است که با یک چاقو و یک موتور سیکلت به راحتی انجام می‌شود و اگر ممنوعیت حمل سلاح سرد به تصویب برسد در جلوگیری از زورگیری و کیف‌قاپی موثر است.

به گزارش فارس، سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا در نشست خبری پلیس آگاهی به آمار 11 ماهه امسال پرداخت و اظهار داشت: سرقت منزل که در سال 92 نسبت به 91 ، 25 درصد رشد داشته،‌ امسال به 1 درصد رسیده است.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا تصریح کرد: سرقت مغازه در کشور نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش و سرقت خودرو 6 درصد کاهش و موتور سیکلت نیز با 9 درصد کاهش وقوع مواجهه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی سرقت قطعات و لوازم خودرو را که 30 درصد از کل سرقتها را شامل می‌شوند دارای کاهش 4 درصدی عنوان کرد و افزود: سرقت محموله نیز 1 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ غیاثوند در ادامه به بحث کیف‌قاپی پرداخت و گفت: عمده سرقت کیف‌قابی، گوشی موبایل است که توسط سارقان جوان با داشتن یک چاقو و موتور سیکلت به راحتی صورت می‌گیرد که امسال کیف‌قاپی به 9 درصد رسیده است که امیدواریم با تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس در جلوگیری از زورگیری و کیف‌قاپی بتوان موثر بود.

وی در ادامه کشف وقوع نسبت به سال گذشته را در سرقت منزل 5 درصد، مغازه 9 درصد، خودرو 3 درصد، قطعات خودرو 9 درصد،‌موتور سیکلت 7 درصد و کیف‌قاپی 5 درصد رشد عنوان کرد.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: حدود 8 درصد افزایش دستگیری سارقان سابقه‌دار را نسبت به گذشته را شاهد بوده‌ایم.