همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند با منطق ایستاده‌ایم و به حول و قوه‌ی الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق و لطف الهی دیر یازود به نتیجه می‌رسیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی درمراسم افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی اظهار کرد: همه موفقیت‌های انجام شده در زمان تحریم مورد توجه قرار گرفته و این حرف درست است که نباید به دیگران امید ببندیم چرا که ما امیدمان به خدا و مردم عزیزمان است و به غیر از خداوند و مردم به کسی امید نبسته‌ایم و رشد اقتصادی و کاهش تورم ما در زمان تحریم انجام گرفته است و در عین حال با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند با منطق ایستاده‌ایم و به حول و قوه‌ی الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق و لطف الهی دیر یازود به نتیجه می‌رسیم.

وی افزود: افتتاح فاز 12 پارس جنوبی نشان می‌دهد که تحریم‌ها و فشارها و اقدامات غیر قانونی و ظالمانه نمی‌تواند این ملت را به عقب برگرداند.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: خوشحالم که در محضر شما تلاشگران صنعت بسیار مهم و استراتژیک نفت و گاز به عرض برسانم که به مدد و توفیق الهی با عنایات حضرت ولیعصر (عج) و توجهات ارواح طیبه پیامبر و ائمه هدی، حمایت مردم و مقام معظم رهبری، دولت در راستایی وعده‌هایی به مردم اعلام کرده در پیشگام مردم شرمنده نیست و می‌تواند بگوید که آن وعده‌ها عملی شده است.

وی افزود: وقتی سال گذشته اعلام شد تورم را از 34/7 درصد به 25 درصد می‌رسانیم خیلی‌ها از مجلس و دانشگاه‌ها به من نامه نوشتند و گفتند چرا عدد اعلام کردید؟ این کار امکان‌پذیر نیست و یک دولت در شرایط تحریم نمی‌تواند 10 واحد تورم را کاهش دهد اما خدا را شکرگذاریم که در اسفند 93 هستیم و نه تنها 10 واحد، بلکه 20 درصد تورم را کاهش داده‌ایم.

رییس‌جمهور افزود: همچنین بسیاری به من نامه نوشتند و گفتند شما همه همت‌تان را روی تورم گذاشتید و این باعث می‌شود که رکود روز به روز عمیق‌تر شود. وعده ما این بود که در سال 93 از رکود خارج می‌شویم و الحمدالله طبق آمار رشد اقتصادی در 9 ماهه سال 93 نسبت به 9 ماهه سال 92 افزایش داشته و تا پایان سال پیش‌بینی این است که رشد 12 ماهه ما حدود سه درصد باشد.

روحانی در ادامه گفت: البته این آغاز کار است و ما باید به رونق شتابنده قابل قبول برای مردم برسیم و البته این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که همه این کارها در زمان تحریم انجام شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته وقتی من اعلام کردم که سال آینده تولید گاز ما 100 متر مکعب در روز باید باشد عده‌ای گفتند چرا این موضوع را مطرح کردی و چرا آن را باور کردی؟ در حالیکه من گفتم به این موضوع اطمینان دارم و امروز می‌بینیم در پایان سال 93 نسبت به سال 92 تولید ما از 100 میلیون متر مکعب در روز هم بیشتر است و این نشان می‌دهد که کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته و همه این کارها در شرایط تحریم دنبال شده است.

رئیس‌جمهور افزود: همه اینها در شرایطی است که تحریم ظالمانه علیه ما تحمیل شده و تا امروز هم این تحریم ادامه دارد اما ما در برابر قدرت‌های ظالم جهان سر فرود نیاورده‌ایم و به بدخواهان گفته‌ایم که ما می‌ایستیم و به مدد حق پیروز می‌شویم و من این جمله را در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد به سران پنج کشور گفتم که تحریم شما خلاف قانون و حقوق بشر است و کار شما از لحاظ تاریخی برایتان شرمندگی به بار خواهد آورد.