فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها از افزایش ۵۰ درصدی نیروهای یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: مردم تخلف و تصرف در اراضی ملی ر ا با شماره ۱۵۰۴ اطلاع بدهند.

سرهنگ سبزعلي در گفت‌وگو با مهر افزود: با توجه بر تأكيد مقام معظم رهبري و سران قوا در هفته منابع طبيعي بر اهميت حفاظت و حراست از منابع طبيعي و ملي، يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در ايام نوروز سال‌جاري اهتمام بيشتري براي نظارت و حفاظت اين اراضي و برخورد با متخلفان و متصرفان خواهد داشت.

به گفته وي، در اين ايام تيم‌هاي گشت و پايش سازمان جنگل‌ها در سراسر كشور در آماده‌باش صددرصد هستند و حضور ميداني يگان در اين ايام در عرصه‌هاي طبيعي پررنگ‌تر خواهد شد.فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تصريح كرد: در اين ايام علاوه بر نيروهاي يگان حفاظت، از حضور همياران طبيعت، سازمان‌هاي مردم‌نهاد، دوستداران منابع طبيعي و انجمن‌هاي صنفي كه قول همكاري به نيرو‌هاي يگان حفاظت داده‌اند، بهره‌مند مي‌شويم.

وي افزود: تعداد نيروها در مناطق مختلف كشور متفاوت است و به‌عنوان مثال در اراضي جنگلي و مرتعي نيروهاي بيشتري نسبت به اراضي كويري مستقر مي‌شوند اما به‌طور ميانگين در ايام نوروز۹۴ براي هر ۱۵هزار هكتار يك نيروي حفاظتي درنظر گرفته شده است.

  • مقابله با زمين‌خواري و قاچاق چوب

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها تأكيد كرد: مقابله با زمين‌خواري، قاچاق چوب و آتش‌سوزي در جنگل‌ها توسط گردشگران از مهم‌ترين اقداماتي است كه اين نيروها در اين ايام با آن مقابله مي‌كنند. سبزعلي يادآور شد: هر سال در ايام نوروز متخلفان از فرصت سوءاستفاده مي‌كنند و با تصور اينكه ايام تعطيلات است و نيروهاي حفاظتي و قضايي در تعطيلات به‌سرمي‌برند، اقدام به تصرف اراضي ملي در بسياري از مناطق مي‌كنند به‌طوري كه همه‌ساله در اين ايام با افزايش ۱۰ تا ۱۵درصدي تخلف و تصرف اراضي ملي مواجه هستيم. اما امسال با تمهيدات درنظر گرفته‌شده با چنين تخلفاتي به‌شدت برخورد مي‌شود.