همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته انتقالی فوتبال کشور اعلام کرد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال 23 مهر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا کیومرث هاشمی گفت: انتخابات فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن رییس و اعضای هیات رییسه 23 مهر برگزار می‌شود.

وی پس از پایان جلسه‌ی کمیته‌ی انتقالی فدراسیون درجمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که امروز در خبرها آمده بود اساسنامه فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه 24 مرداد) به تایید هیات محترم وزیران رسید [بیشتر]. در اینجا باید از تک تک اعضای هیات وزیران به دلیل اینکه در تایید اساسنامه سریع عمل کردند، تشکر کنم. خوشبختانه این اساسنامه بدون کوچکترین تغییری به تصویب رسید.

وی افزود: به تبع این مسئله امروز جلسه‌ی کمیته‌ی انتقالی تشکیل شد تا زمان انتخابات را مشخص کنیم. بنابراین با توجه به میلاد مبارک حضرت علی اکبر، سوم شهریور ثبت نام از اعضایی که قصد حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را دارند به مدت 10 روز آغاز شده و 15 شهریور به پایان می‌رسد. در این مدت نامزدهای حضور در هیات رییسه و ریاست فدراسیون فوتبال می‌توانند نام نویسی کنند.

هاشمی درباره‌ی زمان انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: 23 مهرماه پس از عید سعید فطر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد که امیدواریم با انتخابات سالم توسط اعضای مجمع، فدراسیون به دست مسوولان جدیدش برسد.

سخنگوی کمیته انتقالی درباره‌ی شرایط کاندیداها گفت: در هفته‌ی آینده از طریق روزنامه‌های کثیر الانتشار شرایط ثبت نام کاندیداها اعلام می‌شود که برخی از این شرایط، شرایطی عمومی نظیر مدرک تحصیلی و سن کاندیداهاست، علاوه بر این صلاحیت کاندیداها در بخش ریاست فدراسیون باید به تایید 10 نفر از اعضای 74 نفره مجمع برسد و در بخش انتخابات هیات رییسه صلاحیت کاندیداها باید به تایید 5 نفر از اعضای مجمع برسد.

هاشمی افزود: بلافاصله پس از پایان ثبت نام کار بررسی سوابق افراد انجام می‌شود. کمیته‌ای سه نفره متشکل از دبیر فدراسیون فوتبال، یک کارشناس که به تایید هیات رییسه رسیده و مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال کار تایید صلاحیت نامزدها را برعهده دارد. همچنین کمیته‌ای برای اعتراض کسانی که رد صلاحیت شده‌اند نیز تشکیل خواهد شد.