به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه تمامی مخازن اتوبوسهای گازسوز که نیاز به تست و بازسازی داشتند، اورهال شدند، گفت: در جلسهای که در اواخر سال ۹۳ با مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی داشتیم، اعلام شد که تمامی مخازن پرخطر اتوبوسهای گازسوز که مدتها بود تست مخزن نشده بودند، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند. همچنین فیلترهای دوده برای کاهش آلودگی هوا در حال نصب بر روی اتوبوسهاست.
وی در خصوص جابجایی اعتبارات بخش عمرانی مترو به شرکت بهرهبرداری، گفت: بر اساس متمم بودجه سال ۹۲ باید ۶۰۰ میلیارد به بخش عمرانی مترو اختصاص مییافت که به گفته مدیرعامل مترو، این ۶۰۰ میلیارد که امکان ساخت بیش از ۶ کیلومتر خطوط مترو را فراهم میکرد، تزریق نشد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: این ۶۰۰ میلیارد از منابع غیرنقدی بود که ملک مورد نظر فروخته نشد.
قناعتی با بیان اینکه اگر نگاهمان «زمین پاک، آسمان آبی» است، باید اعتباراتی را برای توسعه مترو اختصاص دهیم که به راحتی امکان هزینهکرد آنها وجود دارد، گفت: اگر در بودجه غیرنقد مواردی را به مترو اختصاص دهیم که به سختی تبدیل به پول شود، تنها رفع تکلیف کردهایم و کمکی به توسعه مترو نکردهایم.