تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افزایش حقوق رفتگران در سال جاری خبر داد.

به گزارش ايسنا، مجتبی عبداللهی درباره رضایت شغلی برای کارگران رفت و روب شهرداری تهران گفت: این افراد انسان‌هایی بسیار زحمتکش و بی‌انتظارترین افراد هستند و بر گردن ما بسیار حق دارند و شهرداری تهران همواره مدیون این افراد است که با تلاش شبانه‌روزی در ساعاتی که مردم خواب هستند، معابر و خیابان‌ها را پاکیزه نگاه می‌دارند وشاید ما نتوانیم همیشه قدردان زحمات آنها باشیم.

وی در ادامه افزود: در سه سال گذشته که بنده در معاونت خدمات شهری بودم، همیشه نسبت به افزایش حقوق کارگران و تکریم آنان و معیشتشان توجه می‌شد. به شکلی که در آن زمان حقوق کارگران رفت‌ و روب 350 تا 400 هزار تومان بود؛ اما با دو مرحله افزایش حقوقی امسال دریافت حقوق کارکنان خدمات شهری به 815 هزار تومان در یک شیفت و حداقل دریافتی با بیمه کامل پرداخت می‌شود که برای شهرداری بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از افزایش حقوق رفتگران در سال جاری خبر داد و گفت: مصوب کردیم که در سال 94 حقوق کارگران رفت و روب از 815 هزار تومان به 950 هزار تومان با بیمه کامل پرداختی به کارگر برسد که برای شهرداری تهران نیز یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 500 هزار تومان با بیمه و مالیات و مسائل جانبی هزینه خواهد داشت.

عبداللهی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای این قشر زحمتکش و بی‌ادعا انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به صحبت‌های معصومه آباد مبنی بر اینکه ساعات کاری کارگران رفت و روب می‌تواند برای این افراد خطرساز باشد، گفت: در همه کشورهای دنیا رفت و روب معابر در شب انجام می‌شود و ما نیز 60 تا 70 درصد فعالیت‌های رفت و روبمان را در شب انجام می‌دهیم. بنابراین مجبوریم از این کارگران در شب استفاده کنیم