تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران از افزایش حقوق رفتگران در سال‌جاری خبر داد.

مجتبي عبداللهي درباره رضايت شغلي براي كارگران رفت و روب شهرداري تهران گفت: اين افراد انسان‌هايي بسيار زحمتكش و بي‌انتظارترين افراد هستند و بر گردن ما بسيار حق دارند و شهرداري تهران همواره مديون اين افراد است كه با تلاش شبانه‌روزي در ساعاتي كه مردم خواب هستند، معابر و خيابان‌ها را پاكيزه نگاه مي‌دارند وشايد ما نتوانيم هميشه قدردان زحمات آنها باشيم.

وي در ادامه افزود: در 3 سال گذشته كه بنده در معاونت خدمات شهري بودم، هميشه نسبت به افزايش حقوق كارگران و تكريم آنان و معيشتشان توجه مي‌شد. به شكلي كه در آن زمان حقوق كارگران رفت‌ و روب 350تا 400هزار تومان بود؛ اما با 2 مرحله افزايش حقوق، امسال حقوق كاركنان خدمات شهري به 815هزار تومان در يك شيفت و حداقل دريافتي با بيمه كامل پرداخت مي‌شود كه براي شهرداري بيش از يك ميليون تومان هزينه دارد.

معاونت خدمات شهري و محيط‌زيست شهرداري تهران از افزايش حقوق رفتگران در سال‌جاري خبر داد و گفت: مصوب كرديم كه در سال 94حقوق كارگران رفت و روب از 815هزار تومان به 950هزار تومان با بيمه كامل پرداختي به كارگر برسد كه براي شهرداري تهران نيز يك ميليون و 400تا يك ميليون و 500هزار تومان با بيمه و ماليات و مسائل جانبي هزينه خواهد داشت.

عبداللهي در ادامه خاطرنشان كرد: ما هر كاري كه بتوانيم براي اين قشر زحمتكش و بي‌ادعا انجام خواهيم داد.وي با اشاره به صحبت‌هاي معصومه آباد،عضو شوراي شهر تهران مبني بر اينكه ساعات كاري كارگران رفت و روب مي‌تواند براي اين افراد خطرساز باشد، گفت: در همه كشورهاي دنيا رفت و روب معابر در شب انجام مي‌شود و ما نيز 60تا 70درصد فعاليت‌هاي رفت و روبمان را در شب انجام مي‌دهيم. بنابراين مجبوريم از اين كارگران در شب استفاده كنيم.