تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲

طبق آخرین بررسی‌ها ۱۴درصد سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان کودکان می‌شود و متأسفانه مرگ ناشی از آن در کشور بسیار بیشتر از کشورهای غربی است.

رئيس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اعلام اين خبر گفت: براي پيشگيري از سرطان بايد يك بسيج ملي به راه بيفتد و وزارت صنعت، بازرگاني و بهداشت و همه بايد كمك كنند تا آب، هوا و غذا پاك شود.

دكتر محمد اسماعيل اكبري با بيان اينكه شكل سرطان در كودكان كشورمان و در كشورهاي منطقه شبيه به هم است، افزود: دليل اين عدم‌تفاوت اين است كه‌ سرطان در كودكان بيشتر به ژن و عامل وراثت مربوط مي‌شود. سرطان كودكان تقريباً در همه جاي دنيا مانند هم بوده و اختلافي كه وجود دارد در درمان آن است.

رئيس مركز تحقيقات سرطان گفت:متأسفانه در كشور ما مرگ كودكان بر اثر سرطان بسيار بيشتر از كشورهاي غربي است. دليل آن اين است كه براي درمان و معالجه دير مراجعه مي‌كنند و گاهي نيز به اندازه كافي درمان نمي‌شوند. اين دلايل باعث كم اثر شدن روش‌هاي درماني مي‌شود و از طرفي اين درمان‌ها بسيار گرانقيمت است. با وجود اين سرطان در كودكان درمان‌پذيرتر از سرطان در بزرگسالان است و طبق آخرين بررسي‌ها 14درصد سرطان‌ها در كشور مربوط به سرطان كودكان مي‌شود و بيشترين آمار ابتلا به سرطان خون اختصاص يافته است.