همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از اجرای طرح‌هایی به منظور طراحی اطلسی جامع از محصولات قرآنی خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسن محمدی با بيان اين خبر گفت: با اجرای طرح انتشار محصولات فرهنگی موسسات قرآنی از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و طرح‌های دیگر مانند جشنواره قرآنی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، به دنبال ایجاد یک کانون واحد برای حوزه نشر و بایگانی محصولات و انتشارات موسسات قرآنی هستیم.

وی از راه‌اندازی انتشارات «سرای اتقان» به عنوان یک راهکار در راستای رسیدن به کانون واحد برای حوزه نشر و بایگانی محصولات و انتشارات موسسات قرآنی یاد کرد و گفت: انتشارات سرای اتقان، صرفه‌جویی در هزینه و زمان موسسات قرآنی را به دنبال خواهد داشت و از طرف دیگر می‌توانیم اطلس جامعی از جغرافیای محصولات موسسات قرآنی کشور داشته باشیم.

محمدی همچنین گفت: مدت‌ها به دنبال این موضوع بودیم تا چاپ و نشر محصولات قرآنی به صورت متمرکز برای موسسات وابسته به اتحادیه صورت گیرد و لذا این انتشارات شکل گرفت تا محصولات فرهنگی و مکتوبات موسسات قرآنی در حوزه نشر بدون هزینه مازاد انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قران و عترت افزود: روندی که برای انتشارات و اخذ مجوز در حوزه نشر وجود دارد در این انتشارات بسیار کوتاه خواهد بود و موجب صرفه‌جویی زمان برای موسسات می‌شود به گونه‌ای که این زمان را به کمتر از دو هفته می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: هر موسسه انتشارتی با توجه به رسالت مالی خود منافع و هزینه‌های مازادی را دریافت می‌کند ولی این اتحادیه هیچ هزینه‌ای را در راستای خدمت‌رسانی به موسسات دریافت نمی‌کند.

محمدی انتشار بولتن، ویژه‌نامه، خبرنامه، جزوات آموزشی و محصولات فرهنگی را که از سوی موسسات تدریس می‌شود، شامل این طرح دانست و افزود: موسسات قرآنی می‌توانند درخواست خود را به صورت ایمیل به info@etghan.ir ارسال کنند و برای انتشار کتاب نیز می‌توانند با اتحادیه هماهنگ کنند.