تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون یک سوم مدارس کشور استاندارد لازم را نداشته و نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: همه تلاش دولت در راستای این است که مدارس فرسوده کشور را بازسازی و مقاوم‌سازی کند.

وی افزود: هم اکنون 2600 واحد آموزشی در سطح کشور نیمه تمام باقی مانده است که تکمیل این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تشویق خیرین و حضور بیشتر آنها در طرح‌های نیمه‌تمام طبق برنامه‌ریزی انجام شده خیرینی که طرح‌های نیمه تمام آموزشی را تمام کنند، پروژه به نام خیر ثبت می‌شود.

فانی اظهار کرد: برخی از خیرین ممکن است به دلیل نداشتن نقدینگی نتوانند طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش را آغاز کنند، به همین دلیل برای حل شدن مشکل این تعداد نیز با همکاری بانک مرکزی و پرداخت سود تسهیلات توسط وزرات آموزش و پرورش به خیرین علاقه مند به مدرسه سازی وام اختصاص داده می شود، تمام تلاش دولت یازدهم این است که با ایجاد رونق در چرخه اقتصادی حق مردم را بدهد.

  • برگزاری کلاس‌های آران و بیدگل در کانکس

محمد معدن‌دار مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل نیز در این جلسه گفت: بیش از 35 درصد از مدارس موجود در آران و بیدگل غیر استاندارد و تخریبی هستند.

وی افزود: در حال حاضر کلاس‌های سه مدرسه در آران و بیدگل در کانکس و کلاس‌های سیار تشکیل می‌شود و اگر در مهر ماه امسال مدارس خیر ساز آران و بیدگل تکمیل نشود 23 کلاس درس در کانکس برگزار خواهد شد.

وی نبود برنامه‌ریزی مناسب در اجرای طرح‌های جدید آموزشی را از مهمترین دلایل کمبود فضای کافی برای آموزش و در برخی از مقاطع کمبود معلم دانست و خاطر نشان کرد: برای حل مشکل کمبود معلم آموزش و پرورش آران و بیدگل 23 کلاس درس خود را از طریق معلمان بسته‌های حمایتی اداره می‌کند.

معدندار تصریح کرد: هم اکنون 15 طرح نیمه تمام آموزشی و ورزشی آران و بیدگل نیازمند کمک‌ها و تعهدات دولتی است که در صورت عدم کمک دولتی سال آینده آموزش و پرورش آران و بیدگل با بحران کمبود فضا مواجه خواهد بود.

برچسب‌ها