همشهری‌آنلاین: انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت: به نظر می‌رسد تهران بیش از کشورهای خلیج (فارس) برای اسلام آباد و آنکارا اهمیت دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد انور قرقاش ،وزیر مشاور در امور خارجی امارات افزود: تصمیم پارلمان پاکستان در خصوص بی طرفی در یمن و حمایت از عربستان سعودی متناقض و خطرناک است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از الميادين،قرقاش گفت: امنیت خلیج (فارس) در معرض خطر قرار دارد و لحظه واقعی که هم‌پیمان واقعی از هم‌پیمان رسانه‌ای و کلامی را مشخص می‌کند؛ فرار رسیده است.

او از پاکستان خواست موضعی روشن به نفع روابط راهبردی خود با کشورهای عربی خلیج فارس در پیش بگیرد و افزود: حمایت اقتصادی ما از پاکستان روشن است اما حمایت سیاسی پاکستان در لحظه حساس وجود ندارد.

قرقاش تاکید کرد: مواضع متناقض و مبهم درخصوص این مسئله سرنوشت‌ساز هزینه بالایی خواهد داشت و افزود :موضع دو پهلو و متناقض پاکستان و ترکیه بهترین دلیل است که امنیت عربی از لیبی تا یمن تنها عربی است.

او ادامه داد: راه حل سیاسی در یمن مسئولیت ترکیه، ایران و عربستان سعودی است و مواضع بی طرفانه در این خصوص به بحران ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها