همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از برگزاری طرح حفظ شبانه‌روزی «رحله» خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حسن محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در ایام تابستان، این طرح در قالب حفظ ۴ جزء قرآن کریم در تابستان سال جاری و به مدت ۲ ماه پس از ماه مبارک رمضان، در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: در طرح «رحله»، علاوه بر حفظ قرآن کریم به ‌عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۶ مرکز در سراسر کشور مجری این طرح هستند، گفت: با توجه به شبانه‌روزی بودن این طرح، مؤسسات مجری باید امکان اسکان داوطلبان را به مدت دو ماه دارا باشند، همچنین توانایی در ارائه پذیرایی و خدمات تغذیه‌ای، برگزاری کلاس‌های متناسب با دوره وبرگزاری امور فوق ‌برنامه و فرهنگی از شرایط مؤسسات مجری دوره است.

محمدی خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این طرح به‌زودی و طی هفته آینده منتشر و مؤسسات متقاضی و واجد شرایط می‌توانند با توجه به اولویت‌ها و پراکندگی جغرافیایی در آن ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: این طرح، با حضور ۹۰۰ نفر در ۳۶ کلاس ۲۵ نفره برگزار و با تربیت ۹۰۰ حافظ ۴ جزء از قرآن کریم به پایان خواهد رسید.

محمدی در تشریح نحوه تأمین هزینه‌های طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن، گفت: برای هر قرآن‌آموز یک‌ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی ‌شده است که ۵۰ درصدآن توسط اتحادیه تشکل‌های قرآنی، ۲۵ درصد توسط مؤسسه مجری طرح و ۲۵ درصد باقی‌مانده نیز توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تأمین و بخشی از هزینه‌ها نیز از داوطلبین طرح، تحت عنوان شهریه دریافت می‌شود.