تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

همشهری‌آنلاین: مسیر کرمان تا طبس، که از غرب کویر لوت آغاز شده و به شرق کویر مرکزی یا همان دشت کویر منتهی میشود، یک گزینه مناسب برای چنین سفری است.

بخش قابل توجهي از وسعت بخشهاي مرکزي سرزمين ايران را دو کوير بزرگ «مرکزي» و «لوت» دربرگرفته و زيباييهاي آنها، کويرنوردان را مجذوب خود کرده است.

غير از سکوت و آرامش رمزآلود کوير، کاروانسراها، آب‌انبارها و يخچالهاي سنتي، پوشش گياهي محدود اما شگفت انگيز و همينطور وجود برخي مناطق نيمه کوهستاني با درختان زيبا و معماري هوشمندانه انگيزه‌هاي کافي را به شما براي سفر به مناطق کويري فراهم ميکند.

مخصوصا آنکه تعطيلات نوروز در پيشرو باشد و فرصت گشت و گذارهاي کويري هم رو به اتمام، چراكه هنوز آب وهوا رو به گرمي نرفته است.

مسير کرمان تا طبس، که از غرب کوير لوت آغاز شده و به شرق کوير مرکزي يا همان دشت کوير منتهي ميشود، يک گزينه مناسب براي چنين سفري است.

در اين مسافرت سه چهار روزه ميتوانيد اقليم هر دو کوير را ببينيد و گشتهايي در ميان ديدنيهاي شهرها و روستاهاي مسير بزنيد. شبها هم از آرامش و سکوت کوير و تماشاي آسمان پرستاره لذت ببريد.

درست در دل كوير و در جنوب‌غربي شهر كويري طبس، اين روستاي زيبا و تاريخي قراردارد؛ روستاي نايبند که بر دامنه کوهستان و مشرف بر دشتهاي بي انتها قرارگرفته، چشمانداز بي نظيري دارد و يكي از زيباترين هدفهاي گردشگري در اين مسير پيشنهادي است.

نويسنده: ميترا قاسمي /عکس: رضا رودنشين

منبع:همشهري‌سرزمين من