همشهری آنلاین: جانشین گروه مشاوران نظامی فرمانده کل قوا گفت: ۲۲۰ هزار سرباز و افسر وظیفه در سال ۹۴ آموزش های لازم در حوزه جنگ را فرا می گیرند.

امیر سرتیپ ناصر آراسته روز دوشنبه در حاشیه اولین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی گسترده ای برای معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور انجام شده است.

وی به برخی دیگر از فعالیت های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: کتب تاریخی بسیار زیادی در حوزه جنگ در حال نگارش است که تا پایان سال از تعداد بسیاری ازآن ها رونمایی می شود.

جانشین گروه مشاوران نظامی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال 94، سه هزار دانشجو به مناطق عملیاتی اعزام می شوند، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان یکی از برنامه های اصلی است که نهادهای مختلف مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته 18 هزار سرباز وظیفه برای دفاع از انقلاب آموزش دیدند.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به برخی از ویژگی های شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: شهید صیاد شیرازی نماد یک فرمانده انقلابی بود و خدمت به مردم را یک فرصت الهی می دانست.

امیر آراسته با اشاره به خدمات امیر صیاد شیرازی، گفت: ایشان نیروهای بسیاری را در ارتش آموزش دادند و مربی اخلاق مدیران زیرمجموعه خود در ارتش بود و همواره برای عزت کشور تلاش کرد.

مدت خدمت دوره سربازی 21 ماه است و در مناطق عملیاتی و امنیتی، سه ماه، مناطق محروم، دو ماه و نیز به ازای هر فرزند، دو ماه از این زمان کسر خواهد شد.