همشهری آنلاین: همه مسافران و خدمه حاضر در هواپیمای ربوده شده شرکت "اطلس جت" ترکیه با تسلیم شدن هواپیماربایان، آزاد شدند.

به گزارش شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، دو هواپیماربا نیز لحظاتی قبل تسلیم نیروهای امنیتی فرودگاه آنتالیا شدند.

هواپیمای ربوده شده که حامل ‪ ۱۳۶‬مسافر و چهار خدمه و دو خلبان بود، صبح روز شنبه 17 مرداد از فرودگاه ارجان بخش ترک‌نشین به مقصد استانبول به پرواز در آمده بود.

گزارش رسانه‌های ترکیه از هواپیمای ربوده شده این کشور حاکی است که دو خلبان هواپیما به محض فرود در فرودگاه آنتالیا از طریق پنچره کابین خلبان گریختند.

سرنشینان هواپیمای ربوده شده شرکت هواپیمایی "اطلس جت" ترکیه بعد از فرود هواپیما در فرودگاه آنتالیا، هنگامی که هواپیماربایان قصد داشتند زنان و کودکان را آزاد کنند، با هجوم به درها و گشودن و شکستن درهای هواپیما و نیز درهای خروج اضطراری گریختند. [130 گروگان هواپیمای اطلس‌ایر فرار کردند]

در مورد این هواپیماربایی و ربایندگان و اهداف و خواست‌های آنان تاکنون اطلاعات رسمی از منابع دولتی و امنیتی منتشر نشده است.

شبکه‌های خبری ترکیه همچنین به نقل از برخی مسافران هواپیما که موفق به فرار شده‌اند، گزارش داده‌اند که هواپیماربایان به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی ضعیف حرف می‌زدند و خود را از اعضای سازمان القاعده معرفی کردند.