همشهری آنلاین: مقامات جشنواره فیلم کن امروز فهرست فیلم‌های حاضر در دو بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این رویداد سینمایی را معرفی کردند.

به گزارش ايسنا، در حالی که نشست خبری معرفی نامزدهای نخل طلای شصت وهشتمین دوره جشنواره فیلم کن فردا - پنجشنبه - برگزار می‌شود، «عبدالرحمن سیساکو»، رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون آثار حاضر در این رویداد سینمایی را طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که در این میان نام «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش سینه‌فونداسیون دیده می‌شود.

در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن امسال 9 فیلم شامل «موج‌های 98» ساخته «الی داگر» محصول مشترک لبنان و قطر، «میهمانان» از «شین دانیلسون» به نمایندگی از استرالیا، «سه‌شنبه» به کارگردانی «زیا دمیرل» (ترکیه، فرانسه)، «نهار یکشنبه» ساخته «سلین دوو» (فرانسه)، «عشق کور است» به کارگردانی «دان هاجسون» (انگلستان)، «AVE MARIA» به کارگردانی «بسیل خلیل» (فلسطین، فرانسه، آلمان)، «رفیق» ساخته مشترک «جان روزنز» و «راف روزنز»، «میهن پرست» از «اوا رایلی» (انگلستان) و «زمان حال ناقص» (آرژانتین) برای کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره کن 2015 رقابت می‌کنند.

در بخش سینه فونداسیون این رویداد معتبر سینمایی نیز علاوه بر فیلم «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی از دانشگاه هنر تهران، فیلم‌های دانشجویی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، فرانسه، شیلی؛ اسرادیل، چک، لمان، کوبا، فنلاند و استرالیا حضور دارند.

سال گذشته عباس کیارستمی کارگردان ایرانی ریاست بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره کن را بر عهده داشت.

شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داروان و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می ادامه خواهد داشت.