همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دکتری ۹۴ نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت و امسال نیز ۱۲ هزار نفر پذیرش نهایی می‌شوند.

به گزارش مهر، دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۴ گفت: از ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی ادامه داد: کلیه مجازین انتخاب رشته ضرورت دارد از دوشنبه ۳۱ فروردین تا روز پنجشنبه ۳ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی از سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مذکور و اطلاعیه‌های منتشر شده با رعایت کلیه ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مربوطه اقدام و براساس اولویت علاقه نسبت به درج آنها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: نتایج آزمون دکتری برای دعوت به مصاحبه توسط دانشگاه‌ها نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

وی درباره ظرفیت معرفی متقاضیان به دانشگاه‌ها نیز افزود: از مجموع ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند دو تا سه برابر ظرفیت برای مصاحبه دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که این تعداد برابر ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر خواهد بود.