همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در اول و دوم اردیبهشت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان، از وزش باد شدید در شمال غرب کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی دو روز‌هاي اول و دوم ارديبهشت برای شمال غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و رگبارهای پراکنده نیز در بعدازظهر سه‌شنبه ( اول ارديبهشت) انتظار می‌رود، در دیگر مناطق کشور نيز آسمان صاف خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در سواحل شمالی کشور بویژه در استان گیلان، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در این روز، توده گردوخاکی در شمال عربستان و عراق تشکل می‌شود و پس از آن مناطق شمال غرب و غرب و از بعدازظهر  سه‌شنبه، اول ارديبهشت جنوب غرب، غبار آلود می‌شود و این شرایط تا چهارشنبه صبح نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از چهارشنبه شب به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل شمالی کشور همراه با وزش باد شمالی ابرناکی نیز افزایش پیدا می‌کند و این شرایط پنجشنبه همراه با کاهش دما ادامه خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به تشکیل توده‌های گردوخاک در شمال عربستان و عراق در سه‌شنبه اظهار داشت: با انتقال این توده به سمت کشور،  سه‌شنبه و چهارشنبه برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: سه‌شنبه آسمان پایتخت صاف است. بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز به۱۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.