تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۲

رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه زمانی که وارد این سازمان شدم حکم اعدام ۸ محیط‌بان قطعی شده بود، اعلام کرد: در حال حاضر حکم اعدام ۶ نفر از آنها متوقف شده است.

معصومه ابتكار در گفت‌وگو با مهر افزود: در سال ۹۴ نيز مانند سال گذشته كه حكم اعدام 2 نفر از محيط‌بانان تغيير و مورد بررسي‌مجدد قرار گرفت، خبرهاي خوبي براي محيط‌بانان محكوم داريم.

به گفته وي، اما به‌دليل آثار و تبعاتي كه رسانه‌اي كردن اين خبر‌ها ممكن است در روند رسيدگي در پرونده آنها داشته باشد فعلا به‌طور دقيق اعلام نمي‌شود. رئيس سازمان محيط‌زيست اظهار داشت: خانواده‌ها و دوستداران محيط‌زيست اميدوار و مطمئن باشند كه سازمان محيط‌زيست با جديت پيگير توقف حكم قصاص محيط‌باناني كه در زندان هستند است. ابتكار تصريح كرد: قوه قضاييه با سازمان محيط‌زيست براي پيگيري و رسيدگي به ابعاد حقوقي پرونده محيط‌بانان همكاري بسيار خوبي دارد و اميدواريم امسال نيز مانند سال گذشته بتوانيم خبر‌هاي خوبي در مورد محيط‌بانان به مردم ‌بدهيم.

معاون رئيس‌جمهور يادآور شد: حكم اعدام ۸ محيط‌بان كه در درگيري با شكارچيان به قتل محكوم شده بودند قطعي شده بود اما در حال حاضر حكم 2 نفر از آنها قطعي است كه اميدواريم در سال ۹۴ اين دو حكم نيز متوقف شود.